torsdag 19 maj 2011

Kan han heta Dutt?

Ända sedan plusset har vi ju kallat honom Dutt. Igår diskuterade mannen och jag om han även i fortsättningen kan heta det eller om vi "måste" hitta en "riktigt" namn till honom.

Det känns konstigt att ändra namn då vi hela tiden förknippat honom med Dutt. Att helt plötsligt säga tex Gustav om honom låter märkligt. Det blir liksom inte vår kille då.

I den minneslund vi tänkt att han ska sova får varje person en bricka med sitt namn och födelse- och dödsdatum på. Kommer det ser helknäppt ut om det på hans bricka står "Dutt Wiik"??

Vad tycker ni?

29 kommentarer:

  1. Tycker absolut ni ska fortsätta kalla honom "Dutt". det spelar ju ingen roll vad andra tror om namnskylten, det är ju för er skull den sitter där!
    Om motsvarande katastrof händer oss skulle vi skriva "Sesam", det heter h*n ju!

    Tänker fortfarande på er flera gåner dagligen, det glädjer mig att ni gör rabarbersaft och inte bara gråter!

    MÅNGA kramar
    Johanna/Loppanlängtan

    SvaraRadera
  2. Det klart han ska heta Dutt fortsättningsvis också!! Spelar ingen roll vad andra tycker!! Tänker på er!! Kram

    SvaraRadera
  3. Det är självklart att han kan.

    SvaraRadera
  4. Er kille har redan ett namn. Byt inte för att någon annan skulle tycka det vore konstigt.

    Styrkekramar!

    SvaraRadera
  5. Det kommer se helt fantastiskt ut!

    SvaraRadera
  6. Duu kan ju inte bli mer än rätt. För det är ju hans namn och har alltid varit det. Följ ert hjärta!

    SvaraRadera
  7. Säger som ovanstående. För er är han Dutt, så självklart ska ni inte ändra på hans namn bara för att andra kan tycka något annat.

    SvaraRadera
  8. Säger som de andra. Han är Dutt och kommer alltid att vara Dutt. Det blir jättefint, ändra inget.

    Varma kramar

    SvaraRadera
  9. Dutt är Dutt! & med ordets innebörd tycker jag det är riktigt vackert! =) Ändra inget!

    Kram Nhea

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Först vill jag börja med att beklaga sorgen, INGEN ska behöva gå igenom något sådant här.

    Sen tycker jag ni kan kalla honom Dutt om ni vill, för er är han ju Dutt och det är ju det som är vitkigast!

    MÅnga Kramar Emma

    SvaraRadera
  11. Först & främst beklagar jag så mycket det ni måte gå igenom. Det här skulle ingen behöva vara med om. Så fruktansvärt orättvist.

    Sen kan jag bara hålla med ovanstående.
    Det som känns rätt i ert hjärta är det rätta för er sen vad andra tycket & tänker är oviktigt.

    Sänder dig en styrke kram!!

    SvaraRadera
  12. Självklart, han är Dutt för er och då är han Dutt. Ni ska följa det ni har i era hjärtan, det är det enda som är viktigt i denna stund. Om någon skulle tycka att det var knäppt så är det totalt betydelselöst, det är vad ni känner som är det viktiga. Dessutom, de som kommer till en minneslund och ser detta vet hur det är att sörja, och de vet att det bästa är att följa sitt hjärta i sorgen. Och har de inte själva gjort det så lär de känna av det i sitt hjärta. Varmaste kramar //Marianne

    SvaraRadera
  13. Både henric och jag tycker ni ska fortsätta kalla honom Dutt <3

    SvaraRadera
  14. Han är Dutt för er och då är det rätt!

    SvaraRadera
  15. Det kommer inte se knäppt ut alls, tycker absolut ni ska använda Dutt

    SvaraRadera
  16. Han är ju Dutt, så då tycker jag det ska stå det. Det är inte konstigt alls. Bara fint.

    SvaraRadera
  17. Självklart heter han Dutt, det är ju eran pojke som ni kallat hela tiden. Det är ett underbart namn åt en pojke som skulle blivit så underbar! Kram Janet

    SvaraRadera
  18. Jag fick jättemycket tröst när jag såg att en bricka i askgravlunden (det är detta mellanting ni tänker er eller hur? man kan vara med vid asksättningen och det finns en platta med namnet...) var ingraverad med "Lilleman" och efternamnet... Så visst går det. Jag har valt ett mellanting och skriver som två förnamn - med Lillsudd som det första. Sök i gravregistret där du bor och snart ser du att det finns flera namnlösa och med namn som Knoddas eller Fisen eller något liknande.

    Dutt är ett fantastiskt namn. Låt honom behålla det. Kanske tillsammans med ett andra namn som blivit hans om inte du fått förbli hela hans värld.

    SvaraRadera
  19. Självklart kan han heta Dutt, det gör han ju redan för den delen. Kram

    SvaraRadera
  20. jag håller med alla ovan, det klart han heter Dutt!!

    Kram

    SvaraRadera
  21. Jag håller också med, självklart kan han det!
    Kram

    SvaraRadera
  22. En unik liten kille ska ha ett unikt litet namn - så det så :)
    //
    Robban / Krokek

    SvaraRadera
  23. Han föddes ju som en liten dutt, blott 19 cm. Så det är klart han ska heta Dutt Wiik!
    Hoppas ni får en fin helg trots tårar och tankar

    SvaraRadera
  24. jessica&magnus19 maj 2011 kl. 19:51

    Jag röstar också för Dutt. Om ni vill ha Dutt och ett namn till så ta det men annars tycker jag Dutt.

    SvaraRadera
  25. Finns betydligt konstigare namn n dutt.

    SvaraRadera
  26. Sjalvklart ar det Dutt! Det ar ert barn och er langtan och drommar.

    Kram

    SvaraRadera
  27. Tack för din fina berättelse, självklart orkade vi läsa hela! Det är det minsta vi kan göra i er stora sorg just nu, lyssna på dig.
    Och jag tycker absolut att lille Dutt ska fortsätta heta Dutt! Syns ju på fotot också att det är en liten Dutt:)
    Så sorgligt det här är för er, men jag hoppas ni har många nära och kära omkring er (om ni nu själv vill förstås). Stor kram

    SvaraRadera
  28. Tycker det känns självklart att ni fortsätter att kalla honom för Dutt, det är ju det namn ni förknippar honom med. Känns det rätt för er så tycker jag inte att ni behöver komma på något annat namn.
    Kram

    SvaraRadera
  29. Klart han ska heta Dutt! Vår lilla Pyret är begravd som just Pyret och inget annat! Tänker på er

    SvaraRadera