tisdag 15 maj 2012

Borde varit en BF-dag

När vi såg ett plus på stickan den 9 september förra året räknade jag nästan med en gång ut vilket bf-datum Snöis skulle få. 15 maj 2012 blev resultatet, vilket ju var perfekt. Vi skulle få ett syskon till Dutt precis till hans ettårsdag.

I 11 dagar fick jag tro det för den 20 september var det blod på pappret när jag torkade mig. Ett besök på gynakuten gjorde oss lite lugnare. Det som hade hunnit utvecklats så helt normalt ut, dock kunde man inte se några hjärtslag då det var alldeles för tidigt. Jag är då bara i vecka 5+6.

En vecka senare var vi hos distansläkaren och då hittar hon en Snöis på 6 mm och efter mycket letande hon hon också något som kan vara hjärtat, men hon vill att vi kommer tillbaka en vecka senare för att vara helt säker på att allt står rätt till. En vecka senare är vi tillbaka i gynstolen och få då konstaterat att det med största sannolikhet är ett MA. Hon hittar inga hjärtrörelser och Snöis är för liten för den vecka jag är i just då. Då vi har ett läkarbesök inbokat på mödravården en vecka senare så får vi vänta tills dess för att få det 100% säkert.

Veckan som följer är den längsta vecka jag någonsin varit med. Jag tror faktiskt att tiden den veckan gick baklänges.

Den 11 oktober får vi det konstaterat att Snöis blivit ett MA och att dagen idag, 15 maj 2012, inte skulle vara ett bf-datum för vår del. Genomgår skrapning två dagar senare och sedan dess har jag varit ogravid...

Redan direkt efter skrapningen hade jag som mål att vara gravid på Dutts ettårsdag. Vi har haft två möjligheter och båda har gått åt skogen. Nu är målet att bli gravid i augusti/september och nästa år ha ett bf-datum som är ungefär samma som för Snöis.


3 kommentarer:

  1. Det kommer vi båda att ha, nu ska det bli våran tur vännen! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag önskar detsamma! Det måste vara er tur nu! Styrkekramar.

    SvaraRadera