torsdag 24 maj 2012

Tablettmissbrukare...kanske bra?

Jag är och har alltid varit morgontrött. När jag var barn var det en pina att gå upp varje morgon. Min mamma kämpade jättemycket och ibland fick hon klä på mig medan jag fortfarande sov...

Fortfarande tycker jag att det är en pina att gå upp på morgonen och är alltid trött när klockan ringer, men nu klär jag mig i alla fall själv :-)
Det som varit annorlunda den här veckan är att jag varit pigg på jobbet! Tidigare har det gått bra fram till klockan 11 på förmiddagen ungefär, men sen... Tröttmössa resten av dagen!

För en vecka sedan började jag ta Omega-3tabletter. Kanske kan det vara dom som gjort att jag är piggare?
Dessutom har jag beställt d-vitamintabletter efter tips från en läsare som tydligen ska vara bra för mycket bland annat immunsjukdomar och infertilitet.

Har också kommit på att jag den senaste tiden glömt bort "Dagens positiva". Jag hade ju som mål att alltid se något positivt varje dag.
Får nu ta "Senaste veckans positiva": Sommar!! Finns det något mer positivt?? När jag sitter på altanen doftar det syren från vår nästan 50 meter långa syrenhäck! Helt underbart!
Sommaren är verkligen min favoritårstid. När andra börjar klaga på att det är för varmt - Då njuter jag!!

7 kommentarer:

  1. Jag är oxå morgontrött, därför jobbar jag natten *hi hi* Jag blev dock piggare av Folsyra och ska snart börja med D vitamin inför ivf 3. Har du tänkt något på babyklister inför sista ivf?
    Sommaren är underbar, bara man slipper av värmevallningar av sprayen *he he* För mig blir sommaren xtra varm men det gör inget!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har läst lite grann om babyklister, men inte funderat på om jag ska använda det i höst. Ska du?

      Radera
  2. Håller helt med dig, sommaren är mitt bästa - och kanske våren då eftersom man då har sommaren framför sig :)

    Jag åt D-vitamin och omega-3 efter förra FET, har glömt bort det den här gången så tack för påminnelsen! Men... eftersom jag äter vanliga mitamintabletter kanske jag inte borde äta extra D-vitamin, det får jag kika på.
    Hoppas du har det fint i sommarvärmen.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste på lite om d-vitamin på nätet och det verkar som man knappt kan få för mycket d-vitamin. Enligt de sidor jag läste ska man ta mellan 2000-4000 enheter om dagen med d-vitamin

      Radera
    2. Intressant, då kanske jag bara kan tuta och köra med D-vitaminen då!
      Tack!

      Radera
  3. Jag är ju i samma tröttmössa tydligen som du... Äter också omega-3 och D-vitamin. Sen har jag ju börjat med DHEA som ska göra mig piggare, vitalare och göra äggen bättre. Kanske också vore något för dig att ta över sommaren?

    DHEA finns att beställa på nätet. Jag tror bara gott om det tillskottet. Många med Lupus blir rek. att äta DHEA. Perfekt att ta nu två månader och sen köra IVF på det!

    Kram till fina A!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag forska lite i. Ännu mer tabletter till min cooktail...

      Radera