fredag 18 maj 2012

Passande text

Igår fick jag en kommentar av Elin Gabriella där hon skrivit en text som hon hittat och som hon tyckte passade oss. Jag tyckte också att den passade. Till och med så bra så att texten får ett eget inlägg...

Längtat har jag
så länge till dig
Somnar i stillsamt behag
I varje dröm
så finns du hos mig
Du bor i mitt hjärtas slag

För du är det barn som jag inte har
men varje minut finns du här
Jag känner dig väl
fast du inte finns
Jag älskar och håller dig kär
i min dröm

Livet är tungt
men hoppet består
Smärtan får inte ta vid
Tomheten drar
men lämnar ett spår
av sorg i min längtan till dig

För du är det barn som jag inte har
men varje minut finns du här
Jag känner dig väl
fast du inte finns
Jag älskar och håller dig kär
i min dröm

För du är det barn som jag inte har
men varje minut finns du här
Jag känner dig väl
fast du inte finns
Jag älskar och håller dig kär
i min dröm
i min dröm

1 kommentar:

  1. Åh vad kul att du också gillade den, men dessvärre har jag inte skrivit texten och ska inte ta åt mig äran. Nu när jag googlade (minns inte var jag hittade den) så såg jag att det faktiskt är en sång - I min dröm av Åsa Jinder.


    Stor kram

    SvaraRadera