söndag 6 maj 2012

Vårkonsert och helgen

Nu är körens vårkonsert avklarad. Jag har under terminen inte varit med på så jättemånga övningar, men trots det tyckte jag att det gick bra. Det var ganska många som kom och lyssnade och det är alltid roligt.

Under helgen har jag känt mig lite låg, speciellt tidigare idag. Jag kunde inte specifikt peka på vad det var som gjorde mig låg, utan det är väl helheten helt enkelt. Trots det så åkte jag iväg till kören och det är alltid bra att komma iväg och sjunga lite.

Under helgen har det blivit lite trädgårdsarbete. Mannen fick ta den första gräsklippningen för året. Det tar jag "bara" två timmar varje gång. Under tiden rensade jag lite ogräs och njöt av vårsolen och alla kvittrande fåglar.

Har de senaste dagarna glömt bort att skriva "dagens positiva" så det får idag bli:
"Helgens positiva": Mensen är slut så nu slipper jag bli påmind om det varje gång jag går på toaletten.
Dutts magnlia blommar nu jättefint.

2 kommentarer:

  1. Blir alltid så avundsjuk på ert styrande i trädgården.. Även om det säkert är slitigt så låter det så mysigt :)

    Imorgon är en ny dag, hoppas en bättre sådan..

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Skönt att du kom iväg på konserten!

    SvaraRadera