onsdag 9 maj 2012

Skickat och trötter

Idag har varit en tröttmössa-dag. Igen! I och för sig är det nu ett tag sedan jag var riktigt så här trött på jobbet. Jag jobbade i alla fall mina timmar och tänkte att jag åker hem och sover direkt, men något måste ha hänt på hemvägen. Väl hemma så blev det ingen tupplur. Istället började jag fundera på vad jag skulle skriva i kortet som jag skulle skicka till kurator K. Det gick ganska lätt och jag hoppas att det jag skrev blev bra. Så här skrev jag:
"Hej! Vi vill med detta kort återigen tacka dig för den hjälp vi fått sedan förlusten av vår Pojke. Med din hjälp har vi fått användbara strategier och verktyg för att klara av vardagen, även när den känns svart. Vi känner att vi just nu har en bra grund att stå på tack vare dig. Vi vill att du ska veta att kontakten med dig har betytt jättemycket för oss. Ha det bra /A och M W"


Gick sedan iväg och postade kortet med en gång så om Posten sköter sitt jobb borde hon få kortet i morgon.

Nu blir det lite fika och "Halv åtta hos mig" och sedan "Arga snickaren" på tv.

Dagens positiva: Min underbara undersköterskekollegor som jag idag morgonfikade med och pratade jättemycket med om det jag varit med om det senaste året samt om gårdagens kuratorbesök.

1 kommentar:

  1. Så fint du skrev, hon blir säkert jätteglad för vykortet! Skönt att du har arbetskamrater som du kan prata med! Ha en trevlig onsdagkväll! Kram

    SvaraRadera