söndag 20 maj 2012

Vad ska jag fokusera på nu?

Nu dagarna efter att årsdagen för Dutt är "avklarad" så har jag känt mig tom. Jag har idag känt mig låg, trött och håglös. Troligtvis beror det på att jag nu inte vet vad jag ska fokusera på härnäst. Ganska länge inför Dutts årsdagar har jag haft tankarna och mitt fokus på att dom dagarna skulle bli så bra som möjligt och det blev dom så jag är absolut inte missnöjd. Det är märkligt att man kan vara nöjd över att årsdagarna för sin döda pojke blev bra, men så är det.

Jag måste nu kanske inse att jag just nu inte behöver ha fokus på något speciellt. Det är lång tid kvar till nästa behadnlingsstart (ca i mitten av augusti). Det är fortfarande cirka en månad kvar tills vi har inbokat möte hos distansläkaren och hos min reumatolog. Inför de mötena ska jag i och för sig läsa på lite i Beers bok som jag köpte för ett tag sedan. Jag har läst att vissa med reumatisk sjukdom och med APS (blodstörningen jag har) kan få immunglobulin i dropp för att hämma immunförsvaret. Kan det var något för mig? Dessutom ska jag naturligtvis diskutera hur jag ska använda Humira under min behandling. Jag har nu sedan några dagar börjat ta Omega-3-tabletter då jag läst att de också ska vara immunhämmande.

Dessutom ska jag höra med distansläkaren vad det är för skillnad mellan de olika blodförtunnande preparaten Innohep och Fragmin, Är det bara namnen eller är något av preparaten bättre än det andra? Någon som vet?

Nä, nu blev det i alla fall fokus på läkarbesöken...
Jag ska nu försöka fokusera på att jobba fem veckor och sedan är det sommarsemester i fyra!! Den här veckan jag nu varit ledig har varit väldigt skön. Jag har hunnit med väldigt mycket förutom att uppmärksamma Dutt. Vi har städat hela huset, tvättat alla fönster, promenerat, jobbat i trädgården, haft besök av J och M och barnen (våra gudbarn), haft besök av pappa och särbo. Bland annat. Den här veckan jag varit ledig känns faktiskt längre än en vecka.

Efter sommarsemestern ska jag tillåta mig att på allvar fokusera på nästa ivf-försök för då är det cirka en månad kvar.

Vill återigen tacka för alla fina kommentarer som kommit under den gångna vecka. De värmer!
Ska också säga att jag just nu är väldigt dålig på att själv läsa och kommentar era bloggar. Kanske är det ett led till att inte fokusera på barnlöshet och ivf-behandlingar.

5 kommentarer:

  1. Förstår att det kan vara svårt att hitta nytt fokus, men fokusera på sommaren och eran semester! Ju närmare ivf ni kommer ju mer flyttar ni fokus på det! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag vet hur svårt det är att hitta ett positivt fokus, men försök göra det nu. Tänk på sommaren, på er semester, läs något annat än böcker som handlar om sjukdomar och ivf, försök lämna det jobbiga bakom dig under sommaren. Jag säger igen att jag vet hur svårt det är när man inne i sorgen, jag har upplevt det själv, men försök stänga av så mycket av det jobbiga och sorgliga som det går.
    Jag hoppas att trots allt får ni en fin sommar! Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vill du ha en mer framgångsrik blogg? Behöver du en knuff i rätt riktning?
    Besök våran blogg på http://blogtools.blogg.se och se vad vi har att erbjuda dig nu under våran lansering.

    Ha en toppendag!
    /BlogTools

    SvaraRadera
  4. Så glad se dig idag.Blev ju aldrig läge för en hug live.Men det kommer ju många dagar åtminstone 5 v framåt.!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får ta det på onsdag. Är ju ledig i morgon.

      Radera