tisdag 26 april 2011

Dålig dag

Klockan ett i natt vaknade jag med hemsk huvudvärk. Jag gillar inte att ta tabletter nu, men jag kände mig tvungen för att över huvudtaget överleva. Tabletterna hjälpte inte så efter en stund gick jag upp och värmde vetekudden och satte mig i soffan där jag somnade i två timmar.

Efter det hamnade jag i sängen igen, men när mannen gick upp klockan sex hade huvudvärken kommit tillbaka. Han värmde återigen vetekudden åt mig, men när jag sedan gick upp vid åtta var huvudvärken den värsta på länge. Ända utvägen var återigen panodil och vetekudde.

Huvudvärken har väl avtagit under dagen, men den är långt ifrån borta. Nu på eftermiddan har jag sovit nästan en och en halv timme, men jag känner mig fortfarande fruktansvärt trött och nere. Halvligger nu i soffan med tvn på och datorn i knät. Tror att jag kommer ligga här ett bra tag... Dock börjar jag känna mig hungrig - Jobbigt! Undrar om det finns hemkörning av någon god mat?


Jag skulle göra så mycket idag, men inget av det har blivit av. Det får väl bli en annan dag.

2 kommentarer:

  1. Hej "Längtan"!

    Tack för dina värmande ord inne hos mig. De tröstar mig lite i denna jobbiga stund...

    GRATTIS till ditt välförtjänta plus!!!

    Hoppas jag också får ett sådant en vacker dag.

    HA en fin kväll, och hoppas du mår bättre snart.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du snart mår bättre och hittar något gott att äta :)

    SvaraRadera