fredag 29 april 2011

Vecka 17+0

Återigen fredag vilket innebär en nya vecka - Vecka 18!! Tjohoo!!

Jag mår ganska bra just nu, förutom den förbannade huvudvärken. Den skulle jag gärna klara mig utan...Sedan passar jag alltid på att sova en stund på eftermiddan de dagar jag har möjlighet.



Barnet
Barnet är känsligt för ljus, det kan göra olika grimaser, vinka och reagerar på ljud och buffar.
Nu befinner sig hjärnan i ett händelserikt utvecklingsstadium.
Vikt 220 gram.

Mamma
Du kan ha ökat mellan ungefär tre och sex kilo vid det här laget. Det är helt normalt och du kommer att gå upp ännu mer. Det kan kännas konstigt om du är van vid en konstant vikt men viktökning är ett tecken på att allt är som det ska. Bli inte orolig om du tycker att du går upp för lite. En del kvinnor behöver inte gå upp så mycket i vikt för att graviditeten ska utvecklas normalt.
Källa: Vårdguiden.se

4 kommentarer:

  1. Härligt! Grattis till ny vecka :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas huvudvärken släpper!

    SvaraRadera
  3. Vad säger BM om huvudvärken?
    Kan det vara järnbrist eller lågt/högt blodtryck?

    Hoppas det släpper och blir bättre!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. mamma-wannabe: Själv tror jag att det beror på att mina slemhinnor i näsan är helt igentäppta och ger upphov till huvudvärken. Har haft så tidigt när jag inte var gravid också. Känns något bättre idag faktiskt!

    SvaraRadera