tisdag 12 juli 2011

6 veckor, 8 veckor, 2 månader, 1 år

Sex veckor sedan vi begravde Dutt.
Åtta veckor idag sedan Dutt kom och flög iväg.
Två månader idag sedan vi var på rutinultraljudet och fick veta att Dutt inte hade någon hjärna.
Ett år idag sedan vi vann budgivningen på vårt hus.

Närbild på min klematis som just nu blommar för fullt
En av dessa fyra händelser är positiv och resten negativa... Trots allt som hänt så är vi glada att vi nu har huset. Om allt detta jobbiga hänt och vi fortfarande bott kvar i lägenheten mitt i stan så tror jag att jag hade mått sämre än vad jag gör nu. I lägenheten hade jag känt mig mer instängd och hade då helt naturligt blivit mer sittande i soffan ovillig att göra något.
Här i huset finns det alltid något att göra och då främst på tomten. Ogräset växer även om jag är ledsen. Hallonen mognar och måste plockas även om jag inte har lust. Trädgården ger en helt annan frihet och är en bra terapi och tidsfördriv när man är ledsen, låg och nere.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar