fredag 8 juli 2011

Länge sen sist

Jag ska jag till ett ställe där jag inte varit sedan den 21 april.
Mitt jobb.
Senast jag var där var skärtorsdagen, fortfarande gravid och lycklig. Veckan efter påsk var jag hemma på grund av huvudvärk. De två efterföljande veckorna var jag sjukskriven på grund av ryggvärk och sedan... Ja, ni vet alla vad som hände sedan.

Chefen ringde i måndags och hörde hur det var med mig. Det var första gången hon hörde av sig på hela tiden. Någon dag senare fick jag ett sms om att de skulle ut och äta på lunchen idag och undrade om jag ville med. Någon gång måste jag ju ta mig till jobbet igen och det får bli idag. Jag kommer nog behöva ta ett djupt andetag innan jag kliver in på jobbet, men jag hoppas att det går bra. Varenda vårdpersonal (förutom sommarvikarierna) vet ju vad jag varit med om och det känns ju trots allt skönt.

3 kommentarer:

  1. Lycka till! Jag tror det kommer gå bra.

    SvaraRadera
  2. Tea: Tack. Det går säkert bra när jag väl är där.

    SvaraRadera
  3. Hoppas det kändes bra att komma dit!
    kramar

    SvaraRadera