söndag 10 juli 2011

Resultatet klart

När är resultatet sammanställd av den enkätundersökning som föreningen Barnlängtan gjorde tidigare i år. Jag och 1067 andra ofrivilligt barnlösa deltog i undersökningen.
Resultatet visar bland annat att 80% av oss upplever att barnlösheten påverkar vår livskvalitet negativt Vanligt är också känslor av meningslöshet och att inte bli förstådd. Var femte isolerar sig och drar sig undan kontakt varje vecka eller oftare.

Känner igen mig så väl i dessa saker. Resultatet av enkäten tycker jag inte är överraskande alls. Jag hoppas verkligen att resultatet kan göra att politiker vaknar och förstår att barnlöshet är något att satsa på.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Har följt din blogg några veckor nu. Ville bara säga att jag tycker att du verkar vara en bra och fin människa.

    Hoppas du får en skön sommar med glädje och kärlek!

    SvaraRadera
  2. Anonym: Tack snälla du. Det värmer! Kram.

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!

    Hittade din blogg idag för första gången. Jag beklagar verkligen det som hänt. Jag kan aldrig förstå vad du känner eller går igenom. Jag och min sambo har oxå haft problem att skaffa barn och vi har gått ut i Nt och berättat om vår historia, vet inte om du läst. Vi lyckades iallafall att bli gravida med hjälp av insemination med spermiedonator eftersom min sambo inte kan bli biologisk pappa. Vi har gått igenom en annan sorts sorg. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni kommer att få bli lika lyckliga som vi är och att lilla Dutt får bli storebror. Önskar er all lycka och sänder massa styrkekramar!

    SvaraRadera
  4. Du och jag och 1066 till har svarat. Och det gjorde vi bra och ärligt! Sorgligt svar men förhoppningsvis leder det till något bättre!
    Kram!

    SvaraRadera