torsdag 7 juli 2011

Annorlunda känslor?

Jag börjar undra om den läkare vi var hos i tisdags har någon slags läkande kraft som hon lämnar ut till sina patienter.

Redan igår kände jag mig bättre till mods. Jag kunde se min tillvaro lite ljusare trots allt. Detta var inget som jag pratade med M om igår, men när vi nu ikväll satt hos Dutt i minneslunden säger han "Jag har haft en annorlunda känsla sedan vi var hos läkaren i tisdags". Jag undrade ju då naturligtvis vilka känslor och hur de var annorlunda. Då säger han precis samma sak som jag har känt sedan igår - Att allt inte känns riktigt lika tungt och mörkt längre och att det är lättare att se framåt igen.

Kanske var läkarbesöket inte bara ett medicinskt avslut utan också en början på vårt nya liv - Livet som föräldrar till en son som tyvärr inte fick leva och som kommer göra allt för att han ska få bli storebror. Dutt kommer alltid finnas i våra hjärtan oavsett vad som händer i framtiden.

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig läsning! Kanske kan det vara så att ni nu känner er lite redo för att ta nästa steg. Ta det lugnt och ställ inga krav på er själva. Det tar den tid det tar. Jag önskar er verkligen allt gott och jag önskar er lille son en storebror. /Kicki

    SvaraRadera
  2. Oj. jag menar givetvis 'jag önskar att er lille son får bli storebror' /Kicki

    SvaraRadera
  3. Va skönt att det känns lite lättare nu :)
    Jag tror också att det är viktigt med avslut och ni är helt fantastiska som ser framåt så som ni gör! Klart att Dutt ska få syskon :)
    Bra att du skrivit brev till fk, jag jobbar ju som du inom vården och tänk om vi skulle säga så till de vi har hand om, knappast accepterat. Det får bara inte förekomma! En kurs i etik och empati vore på sin plats för dem.

    Önskar er en riktigt skön sommar!
    Många varma kramar

    SvaraRadera
  4. herr och fru H9 juli 2011 kl. 09:51

    Skönt att det känns något lite lättare även om sorgen så klart finns kvar. Kanske är det läkarens empati och bemötande som ger lite läkande kraft? Den läkaren verkar verkligen ha valt rätt yrke!
    Hoppas så innerligt att Dutt ska få ett syskon.

    SvaraRadera