fredag 15 juli 2011

Tom

Tom i huvudet.
Tom i hjärtat.
Tom i kroppen.

Tom är dagens känsla.

Kanske beror det på förkylningen jag har i kroppen. 
Kanske beror det på vädret som vem som helst kan bli dyster av.
Kanske beror det på att det är fredag (alltså den dag då jag bytte vecka). Idag skulle det vara 28+0.

Naturligtvis har vi varit hos Dutt idag också. Vi lyckades med att pricka in besöket mellan två rejäla regnskurar. Idag satt vi tysta och tänkte. Vi studerade också den lilla brunråtta som några meter från oss letade efter något att äta. Jag gillar inte råttor normalt sätt, men den här råttan, som vi sätt flera gånger tidigare, är riktigt söt.

3 kommentarer:

  1. Just om tomhet har Eva Svedberg Engström skrivit en sång på CD:n hon skrev efter att de förlorade sitt barn

    http://www.svedbergengstrom.se/musik/Tomt.mp3

    Jag kan verkligen rekommendera den CD:n. Den har betytt så mycket för mig.
    Kramar till dig

    SvaraRadera
  2. Den där tomheten känner jag igen. Ibland är det nästan som att jag inte _orkar_ vara ledsen mer. Jag blir bara tom.

    Så tiden går... Jag bytte också på fredagar. Och jag antar att det gör att jag skulle varit 32+1 idag...

    SvaraRadera
  3. Cecilia: Tack för tipset.

    Fc: Ja, det där med att man inte orkar vara ledsen känner jag igen.

    SvaraRadera