söndag 2 oktober 2011

Kännas konstigt?

I morgon är det dags att gå in genom dörrarna till Mödravården igen. Senast jag var där var på efterkontrollen i juli och när sjuksköterskan skulle ta blodtrycket på mig då undrade hon om jag sprungit dit eftersom trycket var skyhögt... Jag har alltså lite dåliga viddar av att vara där efter det ödesdigra ultraljudet den 12 maj.

Vi kommer att träffa samma barnmorska som vi träffade under Dutt-graviditeten så hon vet exakt vad vi har gått igenom och det känns skönt på något sätt.

Har suttit och funderat på frågor och funderingar att ta med mig till henne, men jag har knappt kommit på några av. Det löser sig säkert ändå...

3 kommentarer:

  1. Jag förstår att det måste kännas både konstigt och jobbit. Skönt att ni får samma BM som tidigare. Lycka till. Jag kommer tänka på dig i morgon.

    SvaraRadera
  2. Förstår att det känns lite tufft att komma tillbaka, men ändå skönt med samma BM.. :)

    Själv tampas jag med rädslan för återbesöket på spec. mödravården, ett par veckor kvar men blir rädd när jag tänker på det.. :(

    Håller mina tummar för er i morgon, kramar

    SvaraRadera
  3. Jag har inte ens funderat över att jag förhoppningsvis ska tillbaka dit nån gång. Har inte varit där sedan genomgången av testerna som gjordes på mig och Sudden... Precis som du hade jag ett högt blodtryck, sköterskan nickade bara och sa "Du gillar inte mig så mycket den här gången eller hur? Jag hoppas det blir finare när du blivit gravid och fått vänja dig vid mig igen"...

    Jag håller mina tummar för imorgon. hårt.

    SvaraRadera