måndag 3 oktober 2011

Nya delmål

Nu har vi varit hos barnmorskan och jag mår inte bra av att komma in på mödravården. Nu satt vi dock i ett annat väntrum än ultraljudsväntrummet, men det är ändå inom samma väggar.

Jag trodde att det skulle vara ett inskrivningssamtal, men detta var "bara" en första träff för att i stort sätt kolla läget...

Eftersom det var samma barnmorska som vi hade med Dutt visste hon precis vad vi gått igenom och vilka känslor som vi har i kroppen. Hon frågade oss när vi kunde tänka oss att känna oss lite säkrare och jag svarade ju naturligtvis efter vecka 20 och det sa hon var helt naturligt.

Vi bokade in nytt besök hos henne för inskrivning samt tid för Kub-ultraljud. Båda sakerna kommer att ske den 4 november.

När jag kom hem var jag helt slut och lade mig för att sova en stund, men istället kom känslorna och minnena från den 12 maj (rutinultraljudet) upp till ytan istället. Så istället för att sova blev det lite tårar istället.


I morgon är det dags för ultraljud hos distansläkaren igen och nu måste det synas ett tydligt hjärta. Tjugo över elva ska vi vara där.

13 kommentarer:

  1. Okej så det var inte precis vad du hade väntat dig...men skönt i af att ha samma bm - hon vet och förstår ju er situation.
    Självklart kommer tårarna...jag förstår dig så väl.
    Lycka till imorgon - ett ultraljud UNDERBART!
    Önskar så att jag också fick se Tjillen igen så snart.
    Men jag tänker kräva ett ul så fort det bara är möjligt efter inskrivningen den 11:e
    Ska tänka på dig och med spänning vänta på ett inlägg.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tummar från mig inför UL imorgon!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att du fick samma bm så att hon vet vad du gått igenom! Håller tummarna inför i morgon! kram

    SvaraRadera
  4. Åå håller tummarna för er!!! Kram

    SvaraRadera
  5. Lycka till imorgon! Jag håller tummarna för er!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Förstår att besöket drog upp gamla känslor, jobbigt.
    Jag ska tänka på dig i morgon men jag är säker på att det kommer att gå bra!

    Många kramar!

    SvaraRadera
  7. Håller tummisarna stenhårt för imorgon! Stort lycka till! Jag tror absolut det finns ett litet tickande hjärta där inne!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Håller tummarna för er!
    Kram, XB

    SvaraRadera
  9. Kramar till dig!!
    Lycka till i morgon, håller tummarna! :)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Sänder en stor kram till dig och hoppas på ett starkt hjärta imorgon!

    SvaraRadera
  11. Jag har tänkt på dig nu på morgonen. Tänk att om 4 timmar har du sett din lill* igen med ett hjärta som pickar för fullt - lyckos dig!

    SvaraRadera
  12. Hoppas så att ni fått se ett tickande hjärta nu. Kram!

    SvaraRadera