onsdag 19 oktober 2011

Samtal

Idag ringde telefonen och jag såg att det var ett nummer från sjukhuset. Det var vår barnmorska som läst min journal och då sett vad som hänt. Jag mejlade henne efter ultraljudet då läkaren misstänkte MA, så hon hade lite aningar om att det kanske inte skulle gå hela vägen.

Hon ville helt enkelt höra hur det var och hur jag mådde.

Alltid trevligt att sjukvårdspersonal tar sig tid att ringa, trots att jag inte är hennes patient längre. Vi kom överens om att vi förhoppningsvis ser igen och då mer än en gång per graviditet. Vi hann ju bara träffa henne en gång under både Dutt- och Snöisgraviditeten.

Omhändertagandet från sjukvården kan vi inte ha någonting att klaga på, vilket är väldigt skönt!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att läsa! Precis som det alltid borde vara. Oftast säger det mest om personen bakom och inte "företaget".

    Kram!

    SvaraRadera