söndag 8 januari 2012

Dag 1 idag eller i morgon - Nu är vi igång!

Idag har mensen kommit igång. Inte riktigt på allvar än, så jag är osäkert på om idag räknas som dag 1 eller det får bli dag 1 i morgon.

Det är väldigt sällan som jag känner mig glad och förväntansfull när jag ser att mensen kommit, men idag kändes det faktiskt så. Nu är vi igång med ny behandling även om det de första 10 dagarna inte kommer hända någonting. På dag 10 ska ett ultraljud bokas in.

Nu jävlar ska här bli ägglossning, äggåterföring, ett positivt graviditetstest, en glassig graviditet (så gott det går) och framför allt ett levande barn.

Hoppet måste finnas!

13 kommentarer:

  1. Ja, nu är vi igång - och den här gången ska det bli bra!!

    KRAMKRAM

    SvaraRadera
  2. Jaaaa, det ska det bli! Jag hejjar på!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna! Synd bara att jag är i Thailand när allt det här ska ske...kommer vara så nyfiken! Jag tror och hoppas att det kommer gå bra denna gång. Styrkekramar och mod skickar jag till dig <3

    SvaraRadera
  4. Håller alla tummar och tår för er!

    SvaraRadera
  5. Ja,nu ska det banne mig gå hela vägen fram till ett levande barn! Så är det, det har vi bestämt nu -så blir det!
    En glassig graviditet utan skrämselhicka-episoder,bara en härlig gravmage med buffar och sparkar i och så kanske lite trevliga cravings på det! På tal om glass(ig) graviditet så verkar många ha craving på just glass....Det vore väl lagom till sommaren för din del....sommar är ju glasstider menar jag...Det tycker jag vi bestämmer som målbild:du i trädgården med en stor glass i ena handen och så gravidmage! Din man kan ju fixa trädgårdsarbetet under tiden du äter glass :-)

    SvaraRadera
  6. Underbart Kommer att hålla allt som går att hålla Tummar och tår

    Kram Maja

    SvaraRadera
  7. Alla tummar hålls för er här!
    Lycka till!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  8. Vilken rak och bra plan! Heja dig/er!
    Vi är hiskeligt nära i tid du och jag! Tänk om... Tänk om!

    SvaraRadera
  9. Härligt att vara "på g" ! Är själv halvvägs in i behandlingen (den långa).. Klart det kommer gå alldeles kanonbra ! Med stora, ljuvligt runda magar till sommaren...,för oss båda (o alla andra som är i samma läge..). Kram T

    SvaraRadera
  10. hej. jag håller tummar och tår för er. och hoppas allt går vägen. du och jag ligger precis i fas med varandra, precis samma dag till och med... ovanligt men spännande. heja på oss!! kram från p

    SvaraRadera
  11. Härligt, den här gången ska det bara bli bra! Finns inga alternativ, här hålls allt jag bara kan hålla :)

    Kram

    SvaraRadera