söndag 29 januari 2012

Ruvardag 3 - För tidigt?

Igår kände jag pirr och en molande känsla vid bäckenbenskammen på höger sida och i morse gjorde det ont när jag böjde mig ner mot golvet. Då kändes det som om något hamnade i kläm vid magen. ungefär som om man har något stort i fickan och sedan böjer sig framåt så att det bli lite klämt.

Jag tycker att det är oerhört tidigt att känna något än, men när jag tittar tillbaka i min blogg till Snöisruvardag 3 så har jag skrivit ungefär samma sak. Den här gånger kan det ju inte vara smärta efter äggplock och inte heller biverkningar från Crinone. Visst står det i pappren från kliniken att embryot fäster inom två till tre dagar och det borde ju var igår och idag. Vissa påstår att de känner när embryot fäst, men jag vet inte om det stämmer?

Jag vågar inte hoppas för mycket då det är så oerhört tidigt än, men eftersom jag varit gravid förut så analyserar jag varje lite sak jag känner. Jag vet vad jag kände då och hoppas kunna känna det även nu.

Varje kväll sedan vi kom hem med Hoppen har jag när jag legat i sängen för att sova lagt handen på magen och tyst för mig själv upprepat "Ni måste stanna, ni måste stanna, ni måste stanna".

Jag hoppas verkligen att de lyder sin mamma!!

10 kommentarer:

  1. Jag kände klart och tydligt när mitt embryo fäste!! Så jag hoppas och tror att det var det du kände!! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då hoppas jag på att det var det som hände igår!!

      Radera
  2. Tror att man kan känna väldigt tidigt, hade väldigt mycket känningar tidigt den här gången själv. I och för sig inte IVF, men jag vet ju trolig ÄL.

    Tack för ditt hopp, vi får hålla tummarna för varandra. Önskar inget hellre än att du lyckas nu. Kram

    SvaraRadera
  3. Det låter lovande ju Anna, jag tror oxå att det/de fäste! Sjävklart kommer de lyda sin mamma, det är ju bäst inför de kommande 8åren ju *hi hi* Som vanligt håller jag tummarna för er allihopa! Kram

    SvaraRadera
  4. jag testade positivt sjukt tidigt i höstas, redan på ruvardag 5 på kvällen, då hade jag starka symptom som jag kände igen fr förra graviditeten..så jag håller tummarna hårt för er och hoppas att din känsla är rätt! stor kram!!

    SvaraRadera
  5. Ber och håller tummarna för att bebisarna stannar i magen.
    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  6. Jag hoppas så för er skull!

    SvaraRadera
  7. Jag kände oxå tydligt på dag tre hur det "bet" mig inifrån! Hoppas verkligen att det var det som hände. Stor kram!

    SvaraRadera
  8. Det måste vara supersvårt att inte jämföra. Hoppas det var de små du kände:)

    Tack för dina tummar!
    Kram

    SvaraRadera