tisdag 10 januari 2012

Tankarna tävlar

Det finns två olika sorters tankar i mitt huvud. Dom ljusa positiva som säger att jag kommer få ägglossning om två veckor, ett plus på stickan om fyra veckor och en bebis om 40 veckor.
Sedan finns de svarta, mörka negativa tankarna som säger att trots ägglossning och perfekta embryon som blir det ingen graviditet över huvudtaget eller så blir det missfall igen eller så blir det ett missbildat barn igen.

Dessa två typer av tankar tävlar just nu i min hjärna. Ibland känns det som att de positiva tankarna har övertaget, men i nästa sekund så leder de mörka. Det känns som att de mörka tankarna är starkare och har lättare att få störst plats i min tanke.

Jag vill så gärna att de ljusa tankarna ska vinna den här tävlingen och att de tankarna även ska bli verklighet.

Heja ljusa tankar!!

4 kommentarer:

  1. Man måste fortsätta tro och vara just positiv! De tankarna ska vinna hela skiten en dag :)

    Har det ungefär likadant. Tyvärr skrattar jag nästan åt mig själv när jag tänker positivt som om jag är löjlig som kunde tro det skulle gå bra. Detta ska man verkligen sluta med. Det är det positiva som ska fram, varje gång, tills vi lyckas!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Bor du i mitt huvud? Jag kunde inte sagt det bättre själv, jag har exakt samma tankar (om vi bortser från dina oerhört ledsamma erfarenheter).
    Hejja ljusa tankar, hejja ljusa tankar, hejja...
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Brottas likadant själv...men vi måste låta ljuset vinna nu ! Hopp,tro o kärlek ! 2012 ett ljusets år !
    Kram T

    SvaraRadera
  4. 2012 är året då vi SKA lyckas! Det bara MÅSTE vara vår tur nu! Visst? Såklart skall du få plus om några veckor! Såklart kommer det en frisk bebis om 40 veckor! Visst!

    Vi bara MÅSTE orka och våga tro att det verkligen kommer att gå vägen för oss nu. Annars går man under.

    Bort med alla nego-tankar, låt dom inte vinna!

    In med vackra snälla mjuka och glada ljusa tankar. 2012 är året då det händer BRA saker i våra liv. Plus och bebisar!!!

    STÖRSTA KRAMEN!!!!! Ninna

    SvaraRadera