måndag 30 januari 2012

Ruvardag 4 - Trött

Idag är en trötterdag. Jag har ändå lyckats sovit i natt, men det känns som jag drömt massa konstiga saker...
Sedan en vecka tillbaka ungefär har jag återigen vaknat med huvudvärk och näsan genomtäppt. Exakt samma symtom som jag gick till vårdcentralen med i mitten av december och då fick penicillin för bihålorna. Antagligen har det kommit tillbaka.
Jag pratade med läkaren på kliniken i Göteborg om detta i torsdag och han sa att sånt kunde komma tillbaka trots att man ätit en penicillinkur redan. Jag ringde idag vårdcentralen och har fått en tid på torsdag. Kanske behöver jag en pencillinkur till. Dock känns det inte så kul att äta penicillin om jag nu skulle vara gravid (vilket jag förutsätter), men det kanske finns nån sort som funkar för gravida.

Som ruvare så går tiden sååå långsamt. Har ibland fortfarande lite känningar på högersidan vid bäckenbenet. Vad det står för vet jag inte - antingen förbereder sig kroppen för mens eller så är det Hoppen som använder sina verktyg för att riktigt ordentligt borra sig in i slemhinnan.

Naturligtvis hoppas jag på det sistnämnda!

5 kommentarer:

  1. Hej,
    Vad jag förstått det så är kåvepenin ok när man är gravid och funkar på de flesta infektioner av olika slag. Jag är nämligen allergisk mot det så jag har oroat mig lite OM ifall jag skulle bli gravid och sen DESSUTOM sjuk. Tja, händelserna i förväg alltså för mig del ;)

    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vill tipsa om att du ska använda en nässkölj. Finns på apotek eller hälsokostaffären. Hjälpte mig när jag hade bihåleinflammation och använder den så fort jag får en känning i näsan.

    Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  3. Det finns pencillin man kan äta när man är gravid, så om du behöver det är det inga som helst problem. Däremot hoppas jag naturligtvis att du slipper det. Tycker sistnämnda teorin om att Hoppen borrar in sig låter som en trovärdig förklaring :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag håller med ovanstående "talare". Jag har ofta bihåleinflammation, och ibland hjälper inte EN kur penicillin... Men visst finns det sorter som du som gravid kan ta!! Bara tala om det för läkaren, så fixar det sig!!

    Och jag får hälsa från Göteborg till dig! Stolen var (som du sa) varmt uppvärmd av dig... ;) hihihi...

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Tror nog det är Hoppen som borrar sig tätt fast i dig !
    Jag har själv känt hugg i "mammamagen" i fm..och sen en stark molvärk en timme efter..känns hoppfullt... Den gången för ett år sedan då vi fick pluss (som varade till ett par veckor efter första vul).. Då kände jag likadant.. De gånger jag testat minus har jag inte känt det.
    Nu har jag visserligen proggen som gör att alla symtom kan vara simpla biverkningar:( Men du som inte har det..;låter som mycket bra tecken i mina öron !
    /T

    SvaraRadera