fredag 10 februari 2012

Den där orken

Idag är det en orkeslös dag. Mannen jobbar kväll idag så han har precis åkt till jobbet. Fram till nu har vi inte gjort mycket. Vi har gått en promenad, hälsat på hos Dutt och ätit lite lunch.

Jag har i alla fall fått kontakt med kliniken i Göteborg och har fått en telefontid med läkaren på tisdageftermiddag. Det känns som jag har många funderingar som jag vill ta upp inför kommande försök. Till exempel har jag vid alla ivf:er använt mig att Puregon. Eftersom jag aldrig fått ut jättemånga ägg så har de för varje försök höjt dosen, viket inneburit färre ägg istället!! Vid den senaste ivf:en blev det ju bara ett ägg med den höga dos jag då hade. Det finns ju andra mediciner man kan använda och frågan är då om de kan ge fler ägg.
Jag ska skriva upp en lista med frågor till Dr T ringer så att jag då kommer ihåg allt.

Idag får det vara en låg dag. Jag har inget inbokat under dagen utan jag tar den som det kommer. Kanske börjar hjärnan inse att vi verkligen misslyckades den här gången...
Tankarna återkommer ständigt till att vi inte borde vara i den här situationen överhuvud taget. Dutt skulle ju finnas hos oss som en glad och älskad fyramånadersbebis. Eller det näst bästa hade ju varit om jag nu satt här i vecka 25-30 (vet inte exakt längre) med foglossning och svullna ben...

Vi skulle inte behöva sitta och fundera på hur vi ska gå vidare. Vi skulle haft embryon kvar i frysen för syskonförsök när vi väl kände oss redo för det. Nu har vi varken barn, barn på väg eller några barn i frysen.

Ett glädjeämne är i alla fall när jag ser att summan på insamlingen ökar. Återigen säger jag TACK till alla som donerat pengar!!

5 kommentarer:

  1. Usch det är verkligen orättvist!
    Så tråkigt att det ska kosta så mycket pengar.
    Har själv gått igenom 4 insemineringar, 3 ivfer och 2 fet.
    160.000 kr har det kostat oss hittills, sparkontot är tomt för längesen!! Önskar jag hade startat en blogg med en insamling sisådär 2009....

    SvaraRadera
  2. Testa Gonal-f och långa metoden. De kommer troligen att försöka övertala dig till korta medoden men jag själv tror att just längre tid med nedreglering och gonal-f ger fler starka ägg men det är bara min egen övertygelse. Håller mina tummar för att det snart ska vara din tur. kram Lina

    SvaraRadera
  3. Jag gjorde långa metoden med suprecur nässpray, gonal f sprutorf och ovitreller som äl-spruta. Hoppas du får testa det och att det blir av snart!

    SvaraRadera
  4. Jag fick flest med långa metoden(synatela) och Gonal-f. 14st. Korta metoden med Gonal gav 9 och korta med Menopur 4st. Så kvantitetmässigt har långa med Gonal varit bäst för mig.

    Å vet du vad? Det ska inte vara så här! Ni skulle haft en glad 4 månaders nu.

    Stora omfamningar!

    SvaraRadera
  5. Hej! Först och främst vill jag beklaga ert minus... Sen har jag en fråga gällande Dutt. Jag förstod att hans problem upptäcktes på Rul. Jag undrar om det var det första ultraljud ni gjorde? Hade man kunnat upptäcka det vid ett Kub-test eller hade det varit för tidigt? /Lena

    SvaraRadera