torsdag 2 februari 2012

Nu måste det bli bättre

Jag har idag varit på vårdcentralen och återigen fått en omgång penicillin för mina bihålor.
När jag frågade om tabletterna var okej att äta som gravid frågade läkaren om jag var det. Mitt svar blev: "jag vet inte". Han tittade då lite konstigt på mig innan jag hann förklara... Han kollade vad som stod i Fass och de ska inte på något sätt skada Hoppen (ifall de finns kvar).

Nu har jag svalt de första tabletterna och hoppas på snabb bättring. Så var det i alla fall förra gången. De senaste nätterna har varit jobbiga då jag fått huvudvärk direkt när jag lagt mig och sedan sovit halvdåligt hela natten för att sedan på morgonen vara genomtäppt samt haft en sprängande huvudvärk.

2 kommentarer:

  1. låt mig tipsa om att börja använda en näskanna, helt underbart att skölja näsan (när man väl vant sig) med saltvatten som även drar med sig en massa bakterier!

    SvaraRadera