fredag 5 augusti 2011

Mörkrädd

Idag på Ica maxis parkering ser jag en man med en bebis i bärsele.Bebisen är några månader och sitter framåtvänd i bärselen. Sedan ser jag honom hoppa in i sin bil och kör därifrån. Fortfarande med bebisen i bärselen!!

Hallå hur tänker folk egentligen?? Vad händer i en krock?!
Han har lyckats bli pappa, men verkar inte ens fatta att en bebis ska sitta i en bilstol och inte i bärsele när man kör bil!!
Jag som fattar en sån enkel sak lyckas inte bli mamma. Var är rättvisan?

Jag blir mörkrädd över korkade föräldrar!

2 kommentarer:

  1. Usch vad hemskt och oansvarigt. Kanske skulle de finnas obligatorisk föräldrakurs för alla blivande föräldrar. Fast att lära sig att en bebis ska sitta i bilbarnstol är väl bara vanligt folkvett!

    SvaraRadera
  2. Oj... den frågan hoppar ofta in i mina tankar! Varför fick DEN människan barn men inte vi?

    Finurlan

    SvaraRadera