söndag 28 augusti 2011

Ruvardag 2

Ytterligare en ruvardag är snart slut.
På ett sätt är det väldigt skönt att jag inte på något sätt kan påverka hur resultatet blir. Det är bara min livmoder och embryot som ska göra jobbet. Naturligtvis tar jag mina Crinone som ska förbättra möjligheterna för livmodern att ta emot embryot, men i övrigt spelar det ingen roll om jag är positiv, negativ, ledsen eller glad.

Det är många dagar tills jag kan ha en aning om detta har lyckats den här gången. De gånger som det misslyckats har jag vetat det på dag 10 ungefär. Så fram tills dess ska jag försöka leva så avslappnat som möjligt. Lättare sagt än gjort, men det är ju värt ett försök!!

4 kommentarer:

  1. Det är flera som har sagt till mig, att man ska skratta mycket! Alltså inte bara: hahahaha, utan verkligen mena det! Är du nöjd, glad och lycklig, så känner embryot det....

    Kanske, kanske inte....

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Du kommer att få en liten tjej, det har jag känt så starkt några dagar nu! Men som du säger, skönt att inte ha pressen, att veta att du gjort allt du kan!

    SvaraRadera
  3. Har varit utan möäjlighet att surfa in här och läsa hur det gått under helgen men blev så glad för er skull då jag nu läste att upptiningen och återinförandet gått bra! Fortsätter att hålla tummarna för att det ska gå bra för er och du verkar ha en bra inställning till din ruvarperiod även om jag vet att det måste vara lite svårt att försöka vara avslappnad. Kram o lycka till!

    SvaraRadera
  4. Nej du kan ju inte göra mer just nu än att hoppas och tro att detta ska gå bra! Iof behöver du ju kanske inte springa maran eller flytta stora tungar möbler! :)

    Men vi är många som håller tummarna hårt för er lilla upptinade stjärna, det ska nog gå bra denna gången ska du se...
    Vill så gärna för er skull!

    Ha en fin kväll, även om den snart är slut!
    Kram Lo

    SvaraRadera