torsdag 11 augusti 2011

Vi kör - i morgon!

Klockan åtta i morse var vi som sagt hos vår distansläkare.
Hon hade tänkt att ringa mig nu när hon kom tillbaka från sin semester för att höra hur allt var, men så fick hon istället se att vi bokat in en tid med henne...

Vi berättade lite om det som hänt och att vi nu ville göra nästa försök. Hon såg inga hinder i det då jag redan haft en vanlig mens sedan Dutt kom.

Carlanderska hade skickat en journalanteckning till henne om hur han tyckte att nästa behandling skulle vara med dos och läkemedel. Jag kommer även denna gång göra korta metoden med Puregon, men den här gången en högre dos. 300 enheter/dag. I stort sätt den högsta dosen man kan ta tydligen. Detta för att förhoppningsvis få ut flera ägg än tidigare. Som alla andra gånger ska jag även ta Innohep.

Vi tittade i kalender och räknade ut att jag borde få min mens någongång i helgen och sedan börja med sprutor dagen därpå.

Jag åkte till jobbet efter detta och på eftermiddagen börjar jag i ryggen känna den välbekanta mensvärken. Mycket riktigt så kom den på dag 24 den här månaden. Det betyder att jag sätter den första sprutan i magen redan i morgonkväll!

Konstigt nog känner jag mig nästan lycklig och förväntansfull. Märkligt!

Jag har bett er så många gånger tidigare, men nu behöver jag era tummar mer än någonsin!

33 kommentarer:

  1. Klart att du har mina tummar!
    Vad roligt att ni kör så snart! :o)

    kram

    SvaraRadera
  2. Åh, jag önskar all lycka till! Hoppas verkligen detta blir ett lyckat försök! *håller tummar och tår*

    Kram

    SvaraRadera
  3. Självklart!! Nu vill jag bara se lycka på alla bloggar i höst!!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Vad skoj att ni är på gång igen! Givetvis håller jag mina tummar och tår för er!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att ni är igång! Självklart har du både tummar och tår (o tassar). Kram!

    SvaraRadera
  6. Känner på mig att ni kommer lyckas denna gång! :) håller tummarna för er! Kram

    SvaraRadera
  7. Nu kör vi! Nu är det i gång! Nu håller vi tummarna så vi får kramp för nu blir det ett finfint plus!

    SvaraRadera
  8. Så skönt att du nu får komma igång igen. Och du har självklart mina tummar och tår. Jag håller dom stenhårt!! Kramar

    SvaraRadera
  9. Självfallet hålls det tummar här oxå!!!

    SvaraRadera
  10. Håller alla mina egna och klämmer lite extra på makens tummar också! Skickar även en bön för er ivf och att allt ska gå som smort :)

    Kram Rebecca

    SvaraRadera
  11. Oh vad bra!!!!! Jag håller mina tummar och tår för er mycket!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Härligt att du känner dig lycklig, det förtjänar du gumman! Nu ska det plussas i september *LER* Martin & jag håller tummarna för er ska ni veta! Kram Janet

    SvaraRadera
  13. Alla tummar, tår, armar och ben!

    SvaraRadera
  14. Såklart, det behöver du inte ens be om!

    SvaraRadera
  15. Härligt att ni kan köra igång redan nu! Tummar hålles!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Du har alla mina fingrar o tår vännen! :)

    SvaraRadera
  17. Absolut! Håller allt jag kan för er skull!!

    KRAM

    SvaraRadera
  18. Självklart, tummarna hålls!

    SvaraRadera
  19. Ojojoj, vad jag håller tummarna!!! :-)
    Kramar Cecilia

    SvaraRadera
  20. Jag glädjs med dig! Jag ska tänka extra på dig! Kram

    SvaraRadera
  21. Jisses här ska hållas tummar så dom blir blå! Den här gången ska ni lyckas!

    SvaraRadera
  22. Håller båda tummarna stenhårt! Den här gången är det ER tur!!
    Kram

    SvaraRadera
  23. Håller mina tummar hårt hårt för er!

    SvaraRadera
  24. Jag håller tummarna så hårt jag kan. Kram

    SvaraRadera
  25. Självklart håller jag tummarna nu för att Dutt får ett levande syskon om ca 9månader :) All lycka till er <3
    Kramar

    SvaraRadera
  26. Ååhh vad roligt att ni får komma igång igen nu! Vad härligt att höra! Kram

    SvaraRadera
  27. Jag håller mina tummar så hårt jag kan! Vill så gärna att Dutt ska få ett syskon. Det förtjänar han.

    Kram!

    SvaraRadera
  28. Åå, har i lnte varit inne och läst på ett par dagar, givetvis håller jag tummar för att det ska gå bra!!

    SvaraRadera
  29. Åå, har i lnte varit inne och läst på ett par dagar, givetvis håller jag tummar för att det ska gå bra!!

    SvaraRadera