onsdag 24 augusti 2011

Skitkropp

Jag visste inför dagens äggplock att jag inte hade så många äggblåsor, men jag trodde dock att det skulle finnas fler än ett fjuttigt litet ägg i dom. Läkaren tömde idag fem äggblåsor vilket är något färre än tidigare gånger också.

Jag förstår inte att min kropp ska vara så motvillig till att producera ägg.
Ett ägg - Det är det antal som normalt fertila kvinnor producerar varje månad. Jag som de senaste 13 dagarna tryckt i mig 29 sprutor med diverse mediciner borde få ut fler ägg än så.
Jag är just nu så trött, less och besviken på min kropp!

Det enda lilla fjuttiga ägget ska nu förhoppningsvis befruktas med hjälp av icsi och före återföringen på fredag klockan 13.15 gör de även AHA på det. Sedan blir det två LÅNGA veckor fram till testdag den 9 september.

Tack snälla ni för alla era fina kommentarer.

20 kommentarer:

  1. Det kommer att gå till slut. kram.

    SvaraRadera
  2. Det är så j..la orättvist!!! Massa kramar

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att det här enda lilla ägget är ert guldägg och allt går bra med befruktningen och sedan får du ett plus den 9/9.
    Stora kramar!

    SvaraRadera
  4. Vännen... vet inte riktigt vad jag ska skriva. Förstår att det känns otroligt snopet med bara ett ägg trots all denna förberedelse. Men våga ändå tro på att det kan vara guldägget. Håller tummarna för er ännu hårdare nu!! Vi tänkte mycket på er idag, höll till och med utkik efter er vid Gothia runt lunchtid när vi anlände till Göteborg :)
    Många varma kramar

    SvaraRadera
  5. Attans... då missade vi varandra med typ 20 minuter, tror vi åkte förbi där 10 i. Vila nu ordentligt ikväll! Kramar

    SvaraRadera
  6. Jag håller med Tonci och håleer tummar och tår för att det här är ert guldägg! Kram!

    SvaraRadera
  7. Hoppas att isci funkar och att aha gör att guld-ägget fäster fint.

    SvaraRadera
  8. Glömde säga att vi kan ta den låååånga väntan tillsammans.
    Du den 9/9 och jag den 10/9 OM jag får något att återföra på lördag vill säga....kan jag ju inte lova ännu.

    Jag ska tänka på ditt ägg hela tiden så det får många goda vibbar och delar sig fint.

    SvaraRadera
  9. Skickar massor av optimism och ork vännen. Kramar!

    SvaraRadera
  10. Nu hoppas vi på ett funt guldägg!!! Kram!

    SvaraRadera
  11. Hoppas intensivt att det är ett superägg som kommer ge er Dutts syskon & ett alldeles levande friskt barn!
    Massor av Kramar från Nhea

    SvaraRadera
  12. Håller tummarna för att det är ett guldägg som jäser!

    SvaraRadera
  13. Försök att bestämma dig för att inte tänka en enda dålig tanke. Tankarna styr så mycketi kroppen. Känner din kropp att du inte mår bra, vill den kanske inteta emot det lilla embryot sen. Utan försök må bra så det är en ultimat kropp som embryot får bosätta sig i :-) Jag håller tummarna nu!

    SvaraRadera
  14. Men snacka om otur. Jag förstår så att det känns jätte jobbigt. Jag håller tummarna hårt att det är ett riktigt järnägg som övervinner allt.
    Lycka till
    Kram

    SvaraRadera
  15. Skickar de allra varmaste kramar och ber en extra bön om att det ägg de fick ut var det enda ägg som behövs för att ni ska få ett levande syskon till Dutt.

    SvaraRadera
  16. Håller tummarna att det går heeela vägen till en söt högst levande bebis denna gång. Jag själv aldrig haft fler än 5 ägg vid ÄP. Sista gången (7:e IVF) var det 3 st. Alla befruktades men dagen för insättning såg bara ett bra ut ... och det ledde till graviditet!!! Tappa inte modet det kommer bli bra!!!
    Har en fundering ang val av medicin... varför bytte de inte till Menopur? Det sägs ju ge bättre ägg!? Håller tummar och tår!
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Håller med övriga, hoppas att det är DET guldägget som ni fick ut idag!
    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  18. Tack för era kommentarer!!

    Anonym: Kvaliteten på de få ägg som jag fått ut och som blivit befruktade har aldrig varit dåligt, utan det är ju antalet ägg som är problem för mig.

    SvaraRadera
  19. Håller tummarna att det är ett riktigt guldägg!!

    Massa kramar!!

    SvaraRadera