måndag 3 januari 2011

Dags att testa något nytt - akupunktur

På onsdag ska jag testa något nytt - Akupunktur.
Enligt vissa ska det vara bra som komplement vid ivf-behandling. Den akupunktör som jag ska till har jobbat en hel del med akupunktur vid barnlöshet och ivf.

Hon brukade göra två behandlingar före äggplock och två behandlingar efter äggåterföring.

Det ska bli spännande. Jag har aldrig fått akupunktur förut och skulle det förbättra chanserna för att ägget att fastna så är det ju helt klart värt det. Vissa forskare hävdar i alla fall att det fungerar.

4 kommentarer:

  1. Trevlig blogg. Håller tummarna det går vägen. Kram/FAB http://fabs.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Intressant, har själv funderat på akupuntur men inte vågat. Berätta gärna mera om hur det går o var de sätter nålarna. Jag är lite nålrädd : (
    Själv ska jag försöka mig på zonterapi, där finns inga nålar : )

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Följer din blogg, har själv fått ett barn genom IVF, ja eller egentligen var våra 3 landstingsförsök slut och vi hade embryo i frysen, så han kom till genom ostim. FET. Vid det försöket gick jag på akupunktur, så jag tror helt klart att akupunktur är positivt. Idag har vi 2 barn nr 2 kom till på naturlig väg. Vi hade försökt 4 år på egen hand innan vi fick hjälp.
    Jag hoppas verkligen att det är Er tur nu.

    Kramar
    Viktoria

    SvaraRadera
  4. Fab: Tack för tumhållning!
    Lina: Naturligtvis kommer jag rapportera här på bloggen hur akupunkturen var.
    Viktoria: Då hoppas jag att akupunktur blir lika framgångsrikt för mig som det blev för dig.

    SvaraRadera