måndag 31 januari 2011

Äntligen kom den till nytta

På bokrean 2008, någon månad innan vi skulle börja våra bebisförsök, köpte jag boken "Gravid" av Anne Deans. Jag trodde ju då att jag snabbt skulle bli gravid. Sedan dess har den legat i längtanslådan, men redan igår plockade mannen fram den och jag har nu bläddrat lite grann i den. Det verkar vara läsvärd faktiskt när det gäller kost, det som händer i kroppen under graviditeten, hur fostret utvecklar sig vecka för vecka och hur man som kvinna kan må under varje vecka.

Nu hoppas jag att resten av sakerna i längtanslådan också snart kommer till användning.

Snart är det ju dags för årets bokrea och då ska jag kolla både på trädgårdsboken och bebis/graviditetsböcker.

4 kommentarer:

  1. Såg precis du är GRAVID!! Underbart bästa du, jag blir så oändligt glad för er skull!!!

    Massor med stora varma grattiskramar :)

    SvaraRadera
  2. Mammapraktikan med plats för egna anteckningar ar ett tips. Blir som en minnesbok efteråt. Hade den inte själv men en kollega tipsade om den. Har massor av andra böcket du gärna får låna. Kram

    SvaraRadera
  3. Mia: Ja, jag lånar gärna böcker av dig.

    SvaraRadera
  4. Ha ha, jag köpte också böcker på bokrean för något år sen när vi hade börjat försöka bli föräldrar. Nu får jag också plocka fram dem, en härlig känsla. :-) Fast det känns ännu overkligt att det faktiskt bor ett litet pyre i min mage. Jag undrar när man ska börja förstå att man är gravid?
    Kram

    SvaraRadera