söndag 30 januari 2011

Kan det vara sant?

Den här dagen har jag väntat på i nästan tre år och nu är den här. Plusdagen och då tror jag inte på det. Drömmer jag? Är det ett sjukt skämt? Nä jag tror inte att det är så. Jag är GRAVID! Det är ju verkligen helt sjuk.

I natt har jag sovit ganska dåligt. Jag var vaken vid fyra, men jag tänkte att då kan jag ju inte testa. Vaknade sedan vid halv åtta, men jag tvekade en stund innan jag gick upp. Jag kände att jag inte vågade testa. Det var på darriga ben som jag gick in på toaletten. Kissade i plastmuggen som jag använt till många äglossningstest. Stoppar ner graviditetstestet i fem sekunder. Tänker att jag tvättar händerna och sedan går och gömmer mig i sovrummet ett par minuter.

Jag hinner bara tvätta händerna och vänder mig sedan om och ser testet  - Ett stor plus. Precis i samma sekund som jag ser plusset kommer mannen in på toaletten och jag tror att vi ser resultatet precis samtidigt. Plusset kom med andra ord upp nästan omedelbart. Kanske 20-30 sekunder efter att jag doppat det. Det trodde jag aldrig. De tidigare gångerna har man stått och väntat, väntat och väntat på att det ska hända något med testet.

Jag har de senaste dagarna haft lite aningar om att det kunde bli ett positivt resultat, men jag har inte riktigt vågat tänka färdigt den tanken. Jag har i kroppen känt mig lite annorlunda än vad jag har gjort under de tidigare ruvarperioderna. Igår kväll funderade jag till och med på att ta panodil då jag hade så himla ont i svanken. Antagligen är det väl Dutt som gör dessa känningar och inte att mensen är på väg.

Idag skulle ju vara en dag man skulle fira, men mannen har nu ett jobb som kallar. Tror dock att det blir en ganska lätt kväll för honom att jobba.
Innan han åkte firade vi i Pommac!! Det är ju alkoholfritt som gäller nu!

Tack för alla gratulationer som idag strömmat in på bloggen. Det är så roligt att så många engagerar sig!

20 kommentarer:

  1. Så himla härligt att läsa :D Lycklig i hela kroppen för er skull <3

    SvaraRadera
  2. Äntligen! gRATTIS till pluset! Som jag väntat, hoppats & önskat att du snart ska få uppleva det jag nu 3 dagar gammal har sovandes på mitt bröst! Håller alla tummar jag har! Kram Nhea

    SvaraRadera
  3. Grattis igen, bli så glad för er skull!

    SvaraRadera
  4. Helt underbart, så j-kla glad jag blev!!!
    Grattis :D

    SvaraRadera
  5. WOW! Äntligen!
    Blir tårögd... Stort GRATTIS till er båda!! :D
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Jessica,Magnus,Klara o Hedvig30 januari 2011 kl. 15:25

    Det här är så härligt för er så jag har firat med cheesecake :-)! Jag och M och katterna gratulerar än en gång! Grattiskramar!

    SvaraRadera
  7. Stort grattis till graviditeten! Själv ska jag påbörja mitt 2:a IVF snart och denna gång blir det ICSI. Kul att läsa att det finns såna som dig som lyckas få plus på stickan efter ICSI. :-)

    SvaraRadera
  8. Jag är så glad för er skull! SUper grattis!

    SvaraRadera
  9. Jag är så glad för er skull! Förstår att ni måste gå runt som i en dröm nu och knappt fatta att det har hänt på riktigt...MEN DET HAR DET!!! :) Le, skratta, sjung och njut för det är fantastiskt!

    SvaraRadera
  10. Det är fantastiskt, än en gång ett varmt grattis:))

    SvaraRadera
  11. Jippiiiiiiiii! Har inte kunnat bloggat på ett dygn men lyckan att få läsa detta är helt otrolig. Jag blir så glad.
    Massor och massor med GRATTISKRAMAR!!!!

    SvaraRadera
  12. Grattis! Vilken härlig känsla! Önskar er all lycka =)

    Annelie

    SvaraRadera
  13. Ett stort grattis till er!! Jag blir så glad att tårarna rinner ned för kinden =)

    Kram

    SvaraRadera
  14. UNDERBART!!! GRATTIS!!!

    SvaraRadera
  15. Åh vilken fin historia! GRATTIS! :)

    SvaraRadera