lördag 12 februari 2011

Aldrig får man vara lugn - Blod

I förmiddags när jag var på toaletten så var det rosafärgat blod på pappret. Sedan har det kommit lite lite grann till. Alla kroppsliga funktioner stannade för en kort stund.

Jag vet!! Det är jättevanligt med blödningar under tidig graviditet, men det hjälper inte hur många gånger jag än säger det till mig själv så tror jag inte på det. Ringde en sjuksköterska på gynakuten och hon förstod min oro, men hon tyckte vi skulle avvakta. Jag är så tidigt i graviditeten så det är heller inte säkert att man ser något alls vid en undersökning. Det tyckte hon bara skulle skapa extra oro. Så länge jag inte hade ont och det kommer en riklig blödning verkade det ganska hoppfull.

Nu behöver jag era hållna tummar igen. Ni har väl vilat dom lite nu...

20 kommentarer:

  1. Förstår verkligen din oro, men det behöver verkligen inte vara någon fara. Jag håller tummar och tår så hårt jag kan.
    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAMAR!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Usch jag förstår din oro , men som sagt det är vanligt och oftast helt ofarligt! Håller allt jag har för dig!
    KRAMAR!!!!

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna.Förstår din oro, men lyssna på alla som verkar ha den upplevelsen själva och som säger att det är normalt. Ta hand om dig, kram

    SvaraRadera
  4. Håller mina tummar HÅRT!!! Jag hade själv lite, lite blod på pappret i början av min graviditet. Idag är jag i v25 så det behöver absolut inte betyda något. Men oron kommer man inte ifrån...

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Förstår verkligen din oro! Jag hade också små små blödningar med det var precis i slutet av ruvtiden och det fick ju verkligen hjärtat att stanna.

    Det här behöver inte betyda att det är någon fara med Dutt, men jag förstår att du oroar dig.
    Håller tummarna stenhårt!!
    Din man får ta lite extra hand om dig nu.

    kramar

    SvaraRadera
  6. Under min första gravidite fick jag en kraftig blödning i vecka 8+ någonting. Jag minns den hemska oron med fasa men det var ingenting. Låter konstigt att de kan se något i vecka 7, jag såg min son redan i vecka 5 när man misstänkte utomkvedes... Håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  7. Även här hålls det tummar. Ta hand om dig nu!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Håller tummar & tår, det där ska gå bra ska du se!!

    kram

    SvaraRadera
  9. Håller tummar och tår! Jag hade rosa på pappret och sen lite blod som senare blev brunt. Det var vid tiden när jag skulle haft mens om jag inte varit gravid. Precis i början alltså och jag trodde mensen var på väg men så var det inte.

    SvaraRadera
  10. Håller tummarna och tänker på dig!

    SvaraRadera
  11. Klart vi håller tummarna, det går bra ska du se! :)

    Kramar

    SvaraRadera
  12. Jag kniper både tummar och tår. Styrke kramar

    SvaraRadera
  13. Givetvis håller jag tummarna så hårt jag kan för att allt är som det ska!! Förstår verkligen att du blir orolig, men det är säkert ingenting!

    Kram!!!

    SvaraRadera
  14. Som sagt verkar som väldigt många blöder lite i början av grav. Varför är det ingen som har sagt det? Känns som marken försvinner under fötterna när man ser en tillstymmelse till rosa på papperet. Håller ändå tummarna att allt är ok!!

    KRAM!

    SvaraRadera
  15. Det ska gå bra, så det så.... =)
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Det ska gå bra, men jag håller mina tummar mycket!
    Jag vet hur det känns, jag fick också lite blödning i början av graviditet, men det kom fram att det var inget.
    Kramar och tänker på dig!

    SvaraRadera
  17. Håller tummarna och ber rn bön om att allt är som det ska. Men av tidigare kommentarer verkar ju lite blod vara normalt såhär tidigt. Dutt mår förmodligen jättebra där inne :) Ta hand om dig/er.

    Kram Rebecca

    SvaraRadera
  18. Hoppas allt är bra med Er...Styrkekramar

    SvaraRadera
  19. Håller tummarna...hårt!!!

    SvaraRadera
  20. Jag håller både tummar och tår!! KRAM

    SvaraRadera