torsdag 17 februari 2011

Vilken berg - och dalbana...

Först av allt vill jag säga tack till emve, Åren går, ettvanligtliv, En längtan, Icka, Clara, Jessica mfl, Lilla jag, 6 st Anonym, Tea, Akna, Nenne, Jenny, Rulltan, Veronica, maria, ofrivilligt barnlösa, Puma, tonci, Nina, Anna, Uma, Lightfish, Mitt här och nu, FC, Anna och Nhea. Era kommentarer på mitt senaste inlägg ger mig hopp om att Dutt fortfarande finns där inne någonstans. Att det "bara" var för tidigt för att se något.

Det är också med den tron som jag ska försöka leva fram till den 28 februari. Vi funderade lite på om vi skulle be om ett ultraljud någongång nästa veckan, men vi känner att vi nu vill vara säkra på att man verkligen ska kunna se något när vi gör undersökningen nästa gång. Om elva dagar, känns långt fram, vet vi om Dutt bara lekte kurragömma med oss igår.

Under morgonen idag har jag haft lite känningar (småhugg/pirr) från höger sida av livmodern. Hoppas att det är Dutt som inreder sin lilla etta. Möblerar, taperserar och sätter upp några tavlor ;-)

Är hemma från jobbet idag då jag kände att jag psykiskt behövde det. Min arbetsgivare blir väl snart galen på mig på grund av all frånvaro, men just nu struntar jag i det faktiskt. Förhoppningsvis ska jag från i höst vara borta ännu mera!!

Idag ska jag försöka ta hand om mig själv så mycket som möjligt. Helt enkelt ta det lugnt. Ikväll ska jag till Blomsterlandet som öppnar sin orkidévecka ikväll med föreläsning och naturligtvis inköp av blommor. Jag har ju bara 50 orkidé nu så jag behöver ju några till... Föreläsningen brukar vara ganska basal för en sånt proffs som jag ;-), men alltid kan man få något tips.

10 kommentarer:

  1. Jessica,Magnus,Klara o Hedvig17 februari 2011 kl. 14:08

    Ta hand om dig/er nu. Jobbet kan vänta! Visst är det viktigt att ha ett jobb och att vara där osv men Dutt är viktigast! Från och med i höst kommer du vara borta minst ett år från jobbet! Nu håller vi tummarna för att Dutt inreder sitt lilla bo för fullt! Jag har en så härlig vision av dig med mage när ni flyttar och mera mage i sommar och en liten sötis i höst och en gullunge med tomtemössa i din famn framåt jul!

    SvaraRadera
  2. Jessica: Ja, jag gillar din vision!!!

    SvaraRadera
  3. Åh Längtan/majsanna... Jag blir så trött på det där stället så jag hade slängt dem i väggen om jag bara kunnat. Det som stör mig är att min gyn i JKPG hade velat remittera till Gbg om han bara kunnat. Han tycker också att de är bättre. Jag önskar att jag hade fått rådet att betala 60,000 och vänt oss till Carlanderska på en gång! Men nu ska RMC få mina "sista" 8300:- (om sista Hoppet klarar upptiningen). //Fattasmig / maryjac (på FL)

    SvaraRadera
  4. skit i jobbet där ska du nog vara ett par år till så ett dar dagar hit el dir kvittar ;)
    orkideexpert alltså, då kan du komma hit o återuppliva mina? de bara dör o dör o dör oså kommer det en liten kvist som inte blir ng blomma på o sen dör de =)
    ja efterlyser ett inlägg om "hur du tar hand om din orkide"
    Kram på dej o ta hand om dig

    SvaraRadera
  5. icka: Ett "hur tar du hand om din orkié"-inlägg kan jag absolut göra framöver. Håll utkik, troligtvis efter helgen.

    SvaraRadera
  6. Tänker på dig och hoppas, hoppas, hoppas att allt är som det ska. Gillar din inställning. Minns framförallt något du skrev om att det var er tur nu men att du sedan tänkte på dem som gjort ännu fler försök och att det nog var deras tur. Missförstå mig inte nu, det ÄR er tur nu. Jag tyckte bara att det var tröstande att läsa då jag själv var ledsen, bitter och uppgiven efter att ha misslyckats med två "perfekta" försök. Du ger mig styrka och perspektiv. TACK!

    *Håller tummarna*

    Kramar i massor, H

    SvaraRadera
  7. Håller med allihopa; nu är det du, ditt välmående och Dutt som är prio 1. Jobbet kan du ta tag i sen!

    Även jag är en som misslyckas med orkidéer, så jag ska försöka vänta tålmodigt på ett inlägg om orkidéer. ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Åh har ju missat dig här nu i två dagar pga mitt bloggstrul men jag håller verkligen tummarna att dutt leker lite kurragömma och snart visar sig!!!!
    Förstår att denna väntan måste vara näst intill outhärdlig och jag känner så för er.....

    Jag tycker ni ska hoppas och längta annars sviker man sig själv

    Stor kram!!!!

    SvaraRadera
  9. Ja ta hand om dig nu. Du ska bara tänka på dig själv och den lille.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Keep up the good work!! Fortsätt tänka positivt. Denna gången kommer det gå:)

    SvaraRadera