fredag 4 november 2011

För mycket folk

I allhelgonatider är det mycket folk på kyrkogårdarna runt om i Sverige. Så även på Dutts kyrkogård. Så mycket folk så att jag idag inte kunde känna någon ro när jag var hos honom.

På något  konstigt sätt kände jag mig iakttagen och det kändes som om människorna runt omkring i askminneslunden undrade varför jag var där. Att de sökte efter vilken namnplakett som var "min". Naturligtvis hade de säkert inte de tankarna överhuvudtaget, men det var en känsla jag fick.

Eftersom jag idag inte kände den ro och frid jag brukar göra i minneslunden blev det ett kort besök.

2 kommentarer:

  1. Hos sudden var det ändå lugnt och stilla, bara mindre mörkt med alla ljus. Även där brinner ett ljus för Dutt omstridd.

    SvaraRadera
  2. Tänk att det brinner ett ljus för Dutt i vår gamla stad... Jag vet att just Suddens kyrkogård var jättefin på allhelgona. Vissa år när vi inte hade möjlighet att åka hem till mammas grav gick vi på den kyrkogården bland alla ljus i mörkret.

    SvaraRadera