tisdag 1 november 2011

Frågestund

I alla kommentarer jag får har en del frågor från er dykt upp. Den senaste tiden har jag inte orkat att svara på dom men tänkte göra ett försök nu.

De flesta frågorna har varit om adoption och surrogatmödraskap.
Vi har pratat om adoption, men egentligen inte kommit fram till något vettigt. Jag känner mig ganska främmande inför den tanken då jag nu trots allt vet att jag KAN bli gravid. Vi diskuterade även adoption innan vi satte igång med våra privata försök förra hösten. Då kändes det mer aktuellt eftersom jag då inte visste om jag någonsin skulle få se ett plus. Nu har vi ju faktiskt sett två plus på nio månader, vilket är över förväntan.

I huvudet pågår kanske undermedvetet en ständig tanke om det är på det sättet vi kommer få barn... I dagsläget känns det dock som om jag vill lägga all kraft på de tre guldkornen vi har kvar i frysen.

På frågan om surrgatmödraskap kan jag bara säga Nej, det känns inte som någonting jag vill använda mig av. Då känns adoption som en mer human väg att gå.

Nu ska jag också försöka svara på de mejl som jag fått till adressen langtantillbarn@gmail.com Jag har varit jättedålig på det också den sista tiden, men tycker samtidigt att det är viktigt att svara er. Annars skulle det inte vara någon mening att ha en mejladress...

Har ni fler frågor är det bara att ni ställer dom, antingen via mejlen eller i en kommentar.

1 kommentar:

  1. Ett tips bara om ni nu faktiskt kan tänka er adoption. Ställ er i kö nu! Även fast ni inte bestämt er så är mitt råd att ni ställer er i kö i alla fall. Kötiden är väldigt lång och det gör ju inget om ni bara passivt står där medan ni försöker bli gravida. Det är så surt att ställa sig i kö och inse att kötiden är tre år och man vill ha barn typ igår... Jag talar av egen erfarenhet:-(

    SvaraRadera