lördag 5 november 2011

Två besök

Idag blir det två besök på två kyrkogårdar. Först blir det naturligtvis hos Dutt. Vi har köpt ett hjärta i mossa som vi ska lägga vid minneslunden. Vi trodde inte att man fick lägga dekorationer i minneslunden, men när jag var där igår fanns det många andra som gjort det. När vi köpte hjärtat tänkte vi lägga det vid Dutts minnesträd i trädgården, men nu lägger vi det i minneslunden vi också.

Sedan kommer vi över dagen åka hem till pappa och då naturligtvis besöka mamma på den kyrkogården.

Tänk att man som 33åring ska behöva besöka både sitt barn och sin mamma på kyrkogården på allhelgona.

När vi sedan kommer hem ikväll tänkte vi återigen stanna till på Dutts kyrkogård. Kyrkogårdarna är så fina när det är mörkt så här års.

Hoppas ni får en ljus helg.

1 kommentar:

  1. Kyrkogårdsdag för mig också.
    fast jag kan hålla mig på en gård.
    Min Ronja och min älskade mormor och morfar ligger bara ett stenkast ifrån varandra. Minneslundarna är helt nära.
    Jag var 26 när jag satt vid de bådas lundar i början. Livet var så tungt. Men det går för att det måste gå.
    Du har helt rätt det är så vackert i mörkret.

    SvaraRadera