fredag 2 september 2011

Ruvardag 7- halva tiden avklarad

Sju dagar avklarade och förhoppningsvis sju dagar kvar. Har det misslyckats den här gången lär jag veta det långt innan nästa fredag.

Jag har känt mig hoppfull fram till nu, men jag känner att hoppet börjar falla lite nu. Jag jämför ju symtomen så mycket mot förra gången då vi lyckades. Samtidigt vet jag ju att symtomen inte behöver vara likadana vid två plus, men att försöka få in det i en ruvarhjärna är inte lätt.

Jag har lite små känningar långt nere i magtrakten på höger sida och idag har jag även känt lite på vänster sida. På vänster sida har jag aldrig aldrig tidigare känt något, varken vid mens eller under Dutt-graviditeten. Kanske kan det betyda något, eller kanske inte...

6 kommentarer:

  1. Jag läser dina inlägg varje dag. Följer med och hoppas!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag hoppas så för er skull!

    SvaraRadera
  3. För att ge dig lite hopp måste jag tala om för dig att innan jag blev gravid med Nova-Lee så var jag gravid men fick missfall. Den gången hade jag djävulskt ont i brösten och mådde illa medan jag inte fick något av dessa symptom med Nova-Lee. Eller lite, lite illamående kanske, men inte mer än så. Trodde inte att jag var gravid iaf!

    Jag håller mina fingrar och tår för att du plussar och att graviditeten isf går bra! Ni förtjänar det!

    SvaraRadera
  4. Jag hade mycket starkare symptom med min utomkvedsgraviditet än med min nuvuarande. Vilket på många sätt är konstigt eftersom hormonnivåerna vid x-graviditeten var mycket lägre. Så jag tror det kan vara så himla olika från gång till gång. Ge inte upp än!

    SvaraRadera
  5. Jag hade inte alls samma känningar och symptom vid vårt första plus, som blev missfall, som vid detta plusset. Så visst skiljer det mellan olika graviditeter. Därför var jag också tvärsäker på att vi skulle få ett minus och var på superdåligt humör några dagar innan test.
    Håller tummarna stenhårt för er!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Första graviditeten hade jag tokont i brösten och en massa massa molvärk. Det började direkt.
    Andra gången typ nada fram till vecka 8 då illamåendet kom.

    Något som dock kommer som ett brev på posten är nästäppa. Det får jag direkt ägget fäster. Nästan. Men 3 dagar efter iaf.

    Lycka till! /Tess

    SvaraRadera