fredag 23 mars 2012

Dagen äggplock är här

Jag har sovit halvdåligt i natt och det kanske inte är så konstigt.

Sitter just nu och tittar på när mannen vräker i sig pannkakor med grädde, köttbullar, bacon och prinskorv.

Själv har jag druckit juice, blåbärsoppa, nyponsoppa och oboy. Jag glömde fråga kliniken hur mycket man får äta inför äggplocket, men tidigare gånger har jag bara fått äta flytande föda så jag gör så även denna gång.
I morgon kommer jag ta igen det jag missade att äta idag!!

Om en timme landar vi på kliniken.

6 kommentarer:

  1. Dagen D är här, hoppas du får en god skörd! Man är alltid hungrig den dagen men skönt att du får dricka nyponsoppa mm för på Sahlgrenska får man bara dricka klara drycker! Tänker på er och håller tummarna! Kram

    SvaraRadera
  2. Lycka till håller tummarna här..

    SvaraRadera
  3. Lycka till idag!! Håller mina tummar hårt!

    SvaraRadera
  4. Tänkte på er när jag åkte över Göta Älvbron i morse, det är ju en fin helg att vara i Göteborg! Hoppas att allt går bra nu, jag fortsätter att hålla tummar och tår! Kram

    SvaraRadera
  5. På min klinik i Skåne ska man vara fastande inför äggplocket, börjar med fasta kl.22.00 dagen innan. Får inte ens dricka vatten. Läste någonstans att om de skulle sticka fel i buken kan det uppstå blödning och då måste man opereras!Har aldrig hänt mig och det är väl ytterst ovanligt. Så du behöver nog inte vara orolig! Hoppas att allt går bra och att det blir "survivers" ägg.

    Kram

    SvaraRadera