måndag 19 mars 2012

Äggräkning och halt

Nu är jag hemma igen efter dagens äggräkning. Cirka sju äggblåsor kunde hon räkna till i högra äggstocken. Den vänstra äggstocken verkar helt ha somnat för där fanns det inte en ända... Sju äggblåsor är dock ungefär normalt för att vara jag så det får jag väl vara nöjd med. De största blåsorna var cirka 15 mm stora.

I eftermiddag ringer läkaren för att rapportera när äggplock blir. Torsdag eller fredag skulle jag gissa på.

Sedan igår eftermiddag kan jag knappt gå. Antagligen har en nerv kommit i kläm i foten så vid vissa rörelser och vinklar av foten så hugger det till som tusen nålar och jag blir helt stel av smärta. I morse när vi skulle gå de 10 stegen från ytterdörren till bilen trodde jag ett tag att mannen skulle få bära mig. Nu är det något bättre, men det gör hela tiden ont och ibland kommer de där tusen nålarna igen. Jag ringde den sjukgymnast som jag gick hos vid jul för min huvudvärk och han gav mig ett tips på en strechövning för foten. Jag får hoppas att den kan hjälpa så att jag klarar av att gå någon längre sträcka än från soffan till toaletten.

Alltid är det något problem med mig... Huvudvärken jag hade torsdag och fredag förra veckan är borta, men nu har väl den värken satt sig i foten istället...

5 kommentarer:

  1. .. och i någon av de där blåsorna bor ett riktigt guldägg (eller två)! Minst.

    Hoppas foten blir bättre under dagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, guldägg hoppas jag på och att foten blir samarbeta!

      Radera
  2. Vill minnas att någon tidigare kommenterat att 7 är ett "magiskt" tal, 7 äggblåsor och det 7 IVF försöket. Jag vill tror på magi och att det er tur nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får hoppas på att 7 är lyckotalet!

      Radera
  3. 7 grattis! Du vet, it only takes one :)) 7 är ju dessutom ett bra tal! Nu går det! Det gäller att tro och orka, de två sakerna peppar jag dig med.

    Kram

    SvaraRadera