tisdag 6 mars 2012

Ganska bra

Idag är jag ledig, men trots det har jag jobbat lite grann. Jag känner mig lite trött efter gårdagens 3-timmarsnäsblod och det kanske inte är så konstigt. Något mer blod har det inte kommit, vilket är skönt.

I övrig känns det som om jag inte har så mycket att förtälja. Jag har ätit sex av totalt tio tabletter Provera. Den sista tabletten tas alltså på lördag och sedan beräknar jag att mensen borde komma igång på tisdag. Blir det så börjar jag med Menopur på onsdag nästa vecka.

Flera nätter i rad har jag drömt om äggplock, hur de punkterar äggblåsa efter äggblåsa utan att hitta ett enda ägg.   Det kanske är det scenariot som jag är mest rädd för just nu. Att inte få ut några ägg. Det är ju liksom förutsättningen för att kunna komma vidare. Jag vill inte gå igenom en behandling med sprutor, ultraljud och äggplock utan att det ger några ägg.

Men som jag skrev i ett tidigare inlägg så tar jag allt i små delmål just nu. Äggplocket är många delmål fram än så länge... Med den metoden så känner jag mig ganska bra. Det är flera dagar sedan tårarna sprutade, även om jag naturligtvis många gånger tänker på hur det kunde varit istället för detta.
Idag, denna soliga dag, hade ju till exempel varit ett perfekt dag för en lång barnvagnspromenad med Dutt. Istället ska jag nu dricka upp min sista klunk te och gå och hälsa på Dutt i minneslunden. Så skulle det ju inte behöv vara.

4 kommentarer:

  1. Det är det som är det farliga - att tänka på hur det kunde ha varit.. Ännu svårare är att acceptera att det är som det är.

    MEN hur det än är och har varit tycker jag (med basta!) att det är er tur nu! Och jag håller alla tummar för att det blir så..

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du gör helt rätt i att ta allt i små delmål! Håller med L att det är er tur nu!
    KRAM <3

    SvaraRadera
  3. jag kan inte så mycket om ivf annat än det jag snappat upp från din och en del andras bloggar men du kan väl ändå inte påverka hur många ägg det blir?

    Släpp bitarna du inte kan kontrollera, jag tro att om du mår bra så mår dina ägg bra! Det kanske är lätt för mig att säga som sitter här med ett barn men jag vill bara att du ska må bra! Tänker på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag kan överhuvudtaget inte påverka hur många ägg det blir, men det är något som jag är orolig för i alla fall.

      Radera