fredag 30 mars 2012

Ruvardag 5 - det går inte vara hemlig

I onsdags förra veckan skickade jag ut en mejl till alla på mitt jobb om att jag skulle vara ledig ett antal dagar och återkomma i mitten av den här veckan. Jag skrev ingenting om att det var en ivf-resa vi skulle göra.

Idag när jag kom till en av avdelningarna frågade en av undersköterskorna om vi nu gjort en ny behandling. Hon hade gissat det med en gång när hon läst mejlet... Det går visst inte att vara hemlig längre och det gör i och för sig ingenting. På mitt jobb vet i stort sätt alla vad vi varit med om den senaste tiden.

Det är skönt att vi har många som tänker på oss och håller tummar!!

Idag är det dag 5 av 14 och jag fortsätter att försöka att tänka så lite som möjligt på allt som ruvning innebär. Dock kan jag inte säga att jag inte tänker efter ifall jag känner något eller inte... Idag tycker jag att jag känt mig tung långt nere på höger sida vid ljumsken. det känns på något skulle vara iväg när jag böjer mig framåt, som om jag skulle ha en tennisboll i byxficka.
Jag vill dock inte överanalysera något, utan det är "bara" vänta och se...

I morgon kommer jag inte ha tid att tänka så mycet då vi kommer ha fullt upp då lite släktingar kommer för att fira mannens födelsedag. Det blir grillat och ugnsbakad potatishalvor. Mums!!

Trevlig helg till er alla!!

2 kommentarer:

  1. Önskar dig också en riktigt trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för din ruvning och ca 8 månader till :-)
    kram

    SvaraRadera