onsdag 14 mars 2012

Nu är det klart - Bruttolöneavdraget

Idag har jag och företagets vd träffats för att skriva på avtalet om bruttolöneavdrag. Mitt företag betalar därmed 26 000 kronor av vår ivf-kostnad med min oskattade lön. Det innebär nu att mitt lönekuvert kommer gapa tomt ett tag, men samtidigt tjänar jag ju ett antal tusenlappar på detta.

Mitt företag som är ett väldigt lite företag har godkänt detta, medan mannens gigantiska företag har sagt nej... Så resterande 26 000 kronor kommer vi får betala på "vanligt" sätt och där finns ju era 6000 kronor som ni donerat till oss med!!

Nu är fjärde menopur-sprutan tagen. Jag tycker det är lite meckigt att blanda och dra upp rätt dos. Det känns då som jag har för få händer så idag fick mannen rycka in. I morgon är det dags att  komplettera med Orgalutran också. Jippi! Tre sprutor på samma gång, eftersom jag tar Innohep också.

2 kommentarer:

  1. Men skit att de sa nej på mannens företag... :( Bajs, för det är ju inte så bra för oss med.
    Snåljåpar där! Skönt dock att de verkar vilja hjälpa till hos dig. :)

    SvaraRadera
  2. Jag jobbar på en statlig myndighet, är dessutom tjänstledig från en annan statlig myndighet, inte på någon av dem godkänner man bruttolöneavdrag (trots att den ena är den som sätter reglerna för det) - de tjänar på det ekonomiskt å ena sidan men om många vill ha bruttolöneavdrag blir det dyr administration - oftast lättare på små privata företag alltså. Så tur att din arbetsgivare gick med på det :)

    Jooo, Menopur minns jag. Jag var alltid orolig att jag inte skulle få med allt. Fast egentligen tror jag inte det är någon fara alls med den saken.

    Nu närmar det sig :)

    Kram från J

    SvaraRadera