torsdag 29 mars 2012

Ruvardag 4 - Lugnt

När jag skulle skriva rubriken var jag tvungen att räkna efter vilken ruvardag jag är på. Det borde ju tyda på att jag känner mig ganska lugn. Just nu...

Jag försöker att inte känna efter så mycket. Vis av erfarenheten från förra ruvningen då jag hade ALLA symtom man kan ha redan från dag 3 och var helt säker på att jag då var gravid. Jag tänker inte luras av kroppen igen på det sättet.

Visst känner jag lite saker nu också, men jag tänker varken uttala dom eller skriva ner dom för då blev de verklighet och sanning med en gång. Har jag dom bara i tanken litegrann ibland så känns det inte lika påtagligt och konkret.

Jag vill så gärna slippa gå igenom ett nytt minus, ett nytt svart hål att ramla ner i och mest av allt vill jag slippa nya sprutor, nya ultraljud och nytt äggplock. Jag vill inte!!

3 kommentarer:

  1. Bra att du inte överanalyserar ruvningen, vet precis hur det är! Men snart får du ett fint plus, sen slipper du alla sprutor, äp mm! Detta kommer gå bra ska du se! Tänker på er! Kram

    SvaraRadera
  2. Svarta hål är inte bra. Jag har fortfarande ganska nära till mitt. Det kan gå bra en lång stund nu, ja - en hel dag. Men sen, utan förvarning, trillar jag ner igen. Jag vill inte vara där nere!!! Jag vill fortsätta mitt liv... Mitt liv, som inte blev som jag trodde, ville, hoppades...

    Bra att du inte känner efter så mycket. Tänk, att det här är som vilken vanlig graviditet som helst! Det ska bara gå, helt enkelt.

    Många kramar

    SvaraRadera
  3. Å jag håller mina tummar jätte jättehårt för er skull!!! Nu är det verkligen ER TUR!
    Kramar

    SvaraRadera