lördag 31 mars 2012

Ruvardag 6 - det går framåt

Jag känner mig lugn. Det känns konstigt att skiva faktiskt då jag alltid under mina ruvarperioder har varit mer eller mindre hispig...

Kanske har jag vissa känningar. Kanske inte. Kanske tyder de på att någon/några fastna. Kanske är det kroppen som lurar.

Var idag en kort stund hos Dutt för att samla kraft. Han vet säkert redan hur det kommer gå...

Varje kväll när vi släckt lampan lägger jag handen på magen och upprepar tyst för mig själv "Ni måste stanna" ett antal gånger. Jag känner att jag blir lugn av det.

4 kommentarer:

  1. Åh va fint, ja, Dutt vet nog redan hur det kommer gå. Han vakar över er, precis som ni vakar över hans ande. Det måste bara gå denna gång. Jag håller 100 extra tummar till er!! /J.

    SvaraRadera
  2. Din attityd är helt rätt Anna.
    När jag "gav upp" slutade leta efter symtom och lät tankarna för det mesta vara någon annanstans så funkade det.
    Ditt kvällsmantra är guld värt allt som gör dig lugn är guld. Jag åkte också till Ronja på kyrkogården innan jag visste och bad om kraft. Å hon och Dutt vet vad som kommer hända. När man lämnar över sina bekymmer och tankar och inte försvinner i dom läker kroppen och det behövs för att det nya livet/liven ska fästa. Så fortsätt som du gjort.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas så innerligt att de redan nu fastnat och njuter av sin nya tillvaro..

    Hoppas ni har haft en fin helg, trots det ruggiga vädret igår. Men nu skiner solen :)

    Kram till dig

    SvaraRadera
  4. Önska att det fanns en "like" knapp för ditt inlägg ;)

    SvaraRadera