tisdag 27 mars 2012

Ruvardag 2 - lugn dag

Idag har jag haft en riktigt lugn dag. Jag var iväg och handlade lite då kylen gapade tom.

Jag har inte tänkt så mycket på att jag ruvar idag. Det ända har varit att jag hela tiden tycker att det rinner därnere. Jag är rädd för att få blödning från stickhålen som jag fått två gånger tidigare och tror hela tiden att det är blod som kommer. Crinone bedrar ju till rinnkänslan då delar av det kommer ut igen.

I morgon kommer jag börja med Trombyl igen, efter att ha haft uppehåll med den under spruttiden. Så från och med i morgon ser min medicinlista ut såhär:
*Crinone 1 gång per dag
*Innohep 1 gång per dag
*Prednisolon 10 mg per dag
*Trombyl 75 mg per dag
*Folsyra 5 mg per dag

Många tabletter och sprutor blir det!

7 kommentarer:

  1. Det var en ordentlig medicinlista - hoppas verkligen att den ger önskad effekt också. :) Får jag fråga om du tar prednisolon för ledernas skull eller för en eventuellt förbättrad chans att äggen fäster?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar prednisolon både för mina leders skull och för att äggen ev ska fästa lättare. Så är det även med Trombyl. Det tar jag även när jag inte är under behandling då jag har något som heter kardiolipidantikroppar och antilupuskoagulans som gör att blodet är segare och ger större risk för proppar.

      Radera
  2. Skönt med lugn dag..

    Hoppas du får en fin dag idag! :)
    Nog känns till och med ruvningen lite enklare i detta vackra väder!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med lite vår. Då kan man njuta av det och nästan glömma bort ruvningen för en stund.

      Radera
  3. Önskar stort lycka till, och hoppas verkligen det går vägen den här gången.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Trombyl is the shit ! Funkade för oss i allafall - jag är övertygad om att det var anledningen till att vårt 3:e IVF fäste!
    Lycka till !

    SvaraRadera