söndag 18 mars 2012

Sköna söndag och ultraljud i morgon

Idag är det en sån där riktigt skön söndag. Inget inbokat, utan man kan göra det man känner för eller ingenting alls. På förmiddan tog vi en storstädning av hela huset, damning, dammsugning och våttorkning av golv. Inte så roligt när man håller på, men härligt när man är klar.

Imorgon ska vi på första och antagligen sista ultraljudet för att se hur äggblåsorna har växt. Vi ska vara hos läkaren redan klockan sju så  det blir tidigt uppstigning i morgon. Förhoppningsvis får vi i morgon vet när äggplocket blir. Den plan som jag själv lagt upp så har jag bestämt att äggplock blir på fredag och återföring på söndag. Vi får se i morgon om min plan stämmer eller inte...

Jag känner mig nervös inför morgondagens ultraljud. Jag är rädd för att det ska finnas få blåsor och dom som finns ska vara för små. Det viktiga är ju i och för sig innehållet i blåsorna och det får man ju inte veta förrän på äggplocksdagen. Min mardröm skulle vara att man även denna gång bara hittar ett enda ägg.

4 kommentarer: