lördag 31 mars 2012

När jag får uppleva det igen?

Idag är det ett år sedan vi var på ett lyckat ultraljud senast. Efter det har vi varit på fem ultraljud som bara resultatet i sorg, ångest och mera sorg.

Då för ett år sedan var det dags för Kub-ultraljudet för Dutt som då var i vecka 12+6. Lyckan när vi gick därifrån med ultraljudsbilden var total. Nu kunde ju inget gå fel.

Att vi ungefär en och en halv månad senare skulle ha den där ultraljudsbilden inramad och varje kväll säga gonatt till den kunde vi inte ens drömma om.

Kommer jag någonsin få gå på ett ultraljud igen?
Kommer jag någonsin få gå ifrån ett ultraljud lycklig igen?

5 kommentarer:

  1. Anna, med tanke på det som hände Dutt.
    Har ni pratat och redan bestämt er för riskbedömningen i ev denna graviditet.
    Vill ni hoppa över resultat denna gången oxå.

    Jag hoppas verkligen att du plussar inom några dagar.
    Man har verkligen känt ett lugn hos dig i denna ruvning.
    All lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dutts skada hade inte kunnat ses på Kub-testet i vecka 12 då alla hans komosomer var friska. Det vet vi nu efter moderskaksanalys efter förlossningen.

      Hur vi kommer göra vid en ev graviditet vet vi inte. Det får tiden utvisa.

      Radera
    2. Ja tiden får visa vägen för er ;) Vad än så blir det rätt ;)

      Jag gjorde det med dottern. Men efter vår resa tror jag inte jag kommer göra det igen vid en ev kommande graviditet.

      Jag hoppas och troooor på Piff och Puff. Starka små cell embryon ;)
      Och dom säger ofta att allt löser sig då man slappnar av och flödar med.
      Efter att ha spänt mig och "graviditets känt" med pergotime kurer släppte jag och bara flöda med. Oups efter 10 dagar fanns +
      Men jag vet att det är svårt mitt uppe i det.

      Som jag sa innan.. i denna ruvning känns du så lugn och harmonisk. Helt underbart!
      Det måste väl båda gott! ;-)
      Var rädd om dig samt M och ett stort lycka till!

      Radera
  2. Bara härda ut, om 3-4v är det dags ju!!! Tänker på er och håller tummarna för Piff och Puff!!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaha, du tänker så... Vi får hoppas du har rätt!

      Radera