tisdag 13 mars 2012

Konstig dröm

I morse när jag vaknade mindes jag en dröm som jag drömt i natt. Jag var som vanligt ogravid, men en kompis till mig hade precis fått sitt fjärde barn... De hade dåligt med pengar just på grund av att de hade så många barn och hade inte haft råd att köpa barnkläder till deras nyfödda. Kompisen, som kände till våra problem, frågar då om hon kunde få de kläder som jag köpt under tiden som vi kämpat. Att hon hade mage att fråga en sån sak till mig. Konstigt nog tycker min man att hon naturligtvis ska få låna kläderna, vilket jag naturligtvis inte höll med om.

Det sista jag minns av drömmen är att jag står och hänger upp de nytvättade kläderna på en tvättlina samtidigt som jag gråter.

5 kommentarer:

  1. Jobbig dröm. Men kanske symboliken är:att du står trött och med glädjetårar och hänger barnkläder,ditt eget barns.Som hållt dig vaken hela natten.
    Tror att det kommer bli så, alldeles snart !
    Kram T

    SvaraRadera
  2. I mitt hemland säger man , och som jag hoppas det är sant, att tårar betyder lycka och vatten betyder framgång. Att låna ut förknippar jag med att så många kommer dela din glädje när du blir gravid och föder ditt barn!! Hoppas såååå att jag har rätt!! Kram b

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte om du tror på drömmar, men det gör jag och jag har drömt sanndrömmar tidigare... Lustigt att jag skulle titta in på din blogg just idag när du nyss har bloggat om drömmar. Jag brukar i och för sig titta in då och då...

    Jag drömde om dig i natt. Vi har aldrig träffats och jag skulle aldrig känna igen dig om vi sågs på stan, men i min dröm visst jag att det var du. Du och din man. Ni satt i en kyrka, gudstjänsten pågick och ni hade ett litet barn med mycket lockigt hår mellan er. Barnet var tre år ungefär... Jag vaknade med en mycket bra känsla i magen...

    Bara så att du vet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att din dröm är en sanndröm!!

      Radera