söndag 1 april 2012

Inte mycket att säga

Sköna söndag. Mannen har åkt till jobbet. Katten ligger och tvättar sig i soffan bredvid och jag bloggar, så idag kommer det bli en lugn dag. Jag har inte mycket uppskrivet på dagordningen idag och det är skönt.

En sak som INTE står där är att överanalysera symtom... Det orkar jag inte med den här gången och som jag skrivit förut så känns det skönt att känna sig lugn. Visst tänker jag och känner efter, men inte i den utsträckningen som jag gjorde vid FET-försöket i januari. Då var både jag och mannen som nervvrak från dag 1. Man vinner ju ingenting på att överanalysera symtom (eller vad det nu är), men det är inte helt lätt att låta bli heller...

Nu börjar ju de mer jobbiga dagarna då blodet kan komma vilken dag som helst, men jag ska försöka att tänka bort även det och försöka att inte vara nervös varje gång jag går på toaletten... Vi får se hur det går...

Nu - skola om våra små tomatplantor

3 kommentarer:

  1. Jag väntar med dig. Spänningen är olidlig och jag tycker att dagarna går långsamt...

    Hoppas så för din/er skull!

    SvaraRadera
  2. Toalettanalysen är inget kul, nervös varje gång man blir kissnödig ju!! Men du behöver inte oroa dig, du ska inte se blod förrän förlossningen i december gumman!!! Sänder en stor kram till er, nästa vecka blir det plus i påskägget!!!!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du. Jag hoppas du har rätt.
      kram

      Radera