lördag 9 mars 2013

Kanske något bättre?

De två senaste dagarna har vi upplevt att killens mage blivit bättre. Jag vågar inte ropa hej än, men jag hoppas att det håller i sig. Han sover lugnare, främst på natten. Vi har ju nu bytt ut vaggan mot spjälsäng och det har gått över förväntan! I och för sig har det bara blivit en natt än så länge. Meningen var att han skulle sova där från i torsdagskväll, men då var han lite besvärlig att få att sova på kvällen så när han äntligen hade somnat i nestet i soffan så flyttade jag bara nestet till vår säng. Vågade inte plocka upp honom och riskera att han vaknade, ur nestet och lägga honom i sin säng då jag var så trött själv och bara ville sova...

I vaggan såg han så stor ut. Nu när han ligger i spjälsängen ser han återigen jätteliten ut. Det känns som han har krympt ;-)

Nu har han packat sin resväska då vi ska resa några mil norrut i morgon för att hälsa på hans moster. Det blir första gången som han åker till moster. Tidigare har moster kommit hit. I väskan finns några nappar, några leksaker och några klädombyten. Saker som är bra att ha när man ska ut och resa. Resväskan har han fått i present av min farbror och faster.

1 kommentar:

  1. Min tjej sover i sitt babynest, i sin säng och har gjort ganska länge nu. Hon tycker om känslan av närhet så därför fortsätter jag med det ett tag till :) ett litet tips bara :) Så somnar hon i babynestet t.ex på soffan så bär jag in det med henne liggandes i det till hennes säng :) monika

    SvaraRadera