fredag 22 mars 2013

Läsa på lite

Igår var jag och hämtade boken "Växa och upptäcka världen" på biblioteket så nu ska jag förkovra mig lite om hur små bebisar fungerar ;-)

Lillkillens nattsömn börjar bli bättre och bättre. De senaste nätterna har vi lagt honom för natten vid åtta på kvällen. Sedan har han sovit till mellan ett och två då han vill ha lite mat. Efter det har han somnat med en gång igen. Den vana han gärna får sluta med är att prick klocka fyra vakna och då inte somna om ordentligt... Då brukar vi plocka upp honom till vår säng, men han har oerhört svårt att komma till ro även där. Runt klockan fem till sex brukar han vilja ha lite mat igen och efter det så börjar hans dag. Jag skulle gärna vilja sova några timmar till, men det är han som bestämmer säger han...

I ansiktet ser han just nu ut som en krigshjälte. Trots att jag filar hans naglar varje dag, ibland flera gånger per dag, lyckas han riva sig i ansiktet. Jag får väl helt enkelt fortsätta med att fila hans naglar!

Själv börjar jag bli trött, trots att vi alla tre sover ganska bra om nätterna. Problemet är att jag har väldigt sov att sova på dagen då Olle har bestämt sig att bara sova i 15 minutersperioder. Jag hinner under den tiden knappt ens tänka tanken att jag också ska sova en stund. Hinner jag lägga mig så hinner jag inte somna förrän Olle är vaken igen. Men men...

9 kommentarer:

  1. det finns små tunna vantar som man kan sätta på dom om de klöser sig mycket

    SvaraRadera
  2. Har samma problem med min dotter som klöst sig sedan dag ett hon ploppade ut. Filar och filar men hon lyckas ändå. Är nyfiken på S. skrev om vantar. Vad för vantar och var finns det att köpa./ Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. H&M brukar ha bomullsvantar utan tumme för bebisar.

      Radera
  3. Den boken finns som app på engelska, the wonder weeks. Hur bra som helst.

    SvaraRadera
  4. Jag köpte mina på h&m super bra... Inga mer rivmärken..

    SvaraRadera
  5. Är väl bara att söka på Google efter dessa vantar!

    SvaraRadera
  6. Sluta fila o klipp naglarna istallet :) Det finns sma babynagelklippare o dom funkar jattebra. Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Ville bara säga grattis till er! Ni har fått ert lilla underverk, nu hoppas vi på att få ett vi med. Ska börja med ivf nr 5 nu och tack för tipset om karolinakliniken i linköping, helt underbara!
    Kram Fia

    SvaraRadera
  8. Tycker också att det är svårt med naglarna. Har gjort som du, filat och filat och ändå rev hon sig. Nu är det bättre då hon är lite äldre och har mer kontroll över sin kroppsrörelser.

    Vi har köpt en nagelsax, men har inte vågat använda den än :) Är rädd att hon ska vifta för mycket och att jag ska göra henne illa.

    Vilken fin krönika du har skrivit i Amos lokala tidning! Tack för att du delar med dig.

    Eva

    SvaraRadera